دادستان همدان مطرح کرد؛

تخلف آشکار در واگذاری زمین‌های شهرک بنکداران همدان

دادستان همدان از تخلف آشکار شرکت شهرک‌های صنعتی در واگذاری زمین‌های شهرک بنکداران به کارمندان دولت و یا خانواده آنان خبر داد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  حسن خانجانی موقر، در شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی دیوان محاسبات درباره در واگذاری قطعه‌های زمین شهرک بنکداران به کارمندان دولت  تخلف صورت گرفته است؛ هدف از ایجاد شهرک بنکداران ساماندهی واحد‌های صنفی و کمک برای توزیع مناسب‌تر کالا‌هایی همچون مواد غذایی و یا کالا‌های خانگی است.

او گفت: متأسفانه شهرک بنکداران مشکلات حقوقی و قضائی بسیار دارد و برخی از بنگاه‌ها با قیمت بالا واگذار شده و برخی دیگر به تعدادی از کارمندان دولت و یا خانواده‌ی ایشان و به نظر در آن بخش نوعی دلالی رخ داده است، چرا که فردی زمینی را به طور مثال ۴۰ میلیون خریداری کرده و بعد آن را دو تا چهار میلیارد تومان به فروش رسانده!

دادستان همدان گفت: در حال حاضر پرونده قضائی واگذاری قطعه‌هایی از شهرک بنکداران به تعدادی از کارمندان دولتی و خانواده آن‌ها باز است و مسؤولان شرکت شهرک‌های صنعتی در توجیه این اقدام خود می‌گویند که طرف قرارداد از اتحادیه پروانه آورده؛ ما هم می‌گوئیم چگونه کودک یا نوجوان کم سن و سال پروانه آورده و زمین گرفته است؟!

خانجانی موقر گفت: مطابق با گفته رئیس دیوان محاسبات استان در این نشست متأسفانه در مجموع نزدیک به هزار مترمربع از زمین‌ها به کارکنان دولت واگذار شده، به طوری که ۳۹ کارمند از آموزش و پرورش و ۲۹ کارمند از علوم پزشکی بیشترین خریداران این زمین‌ها بوده‌اند که برای آنان و دیگر کارکنان تعدادی از ادارات دیگر موضوع در حال پیگیری است.

تمامی معاملات خرید و فروش زمین‌های شهرک بنکداران ممنوع است

او گفت:کارکنان مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی هستند،بنابراین تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف نهایی تمامی معاملات خرید و فروش زمین‌های شهرک بنکداران ممنوع و رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول قضائی گفت: در حال حاضر آن معاملات متوقف است تا بررسی‌های لازم انجام شده و با هر تخلف رخ داده به شدت برخورد می‌کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.