یادواره سردار شهید مرتضی جاویدی در روستای جلیان شهرستان فسا برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  به منظور پاسداشت رشادت‌ها و دلاورمردی‌های سردار شهید مرتضی جاویدی، فرمانده گردان فجر لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس مراسم بزرگداشتی در روستای جلیان فسا، محل زندگی این دلاور دوران دفاع مقدس برپا شد.

سردار پور جمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم سالگرد سردار شهید مرتضی جاویدی و شهدای روستای جلیان که در جوار امامزاده سید شمس الدین و گلزار شهدای این روستا برگزار شد گفت: اگر امروز امنیتی داریم به برکت خون‌های پاک همه شهدا و شهید جاویدی هست.

شهید مرتضی جاویدی در تیرماه سال ۱۳۷۷ در روستای جلیان فسا در یک خانواده متدین و مذهبی دیده به جهان گشود و همزمان با تحصیل به کار‌های مختلفی، چون دامپروری و کشاورزی مشغول شد تا علاوه بر تأمین هزینه تحصیل به امرار معاش خانواده کمک کند.

او تحصیلات خود را در سال ۱۳۵۶با مدرک دیپلم تجربی با موفقیت به پایان رساند. شهید جاویدی که برحسب دستور امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگان‌ها از خدمت سربازی در رژیم ستمشاهی امتناع ورزید، پس از پیروزی انقلاب نیز به سپاه پاسداران پیوست و به عضویت این نهاد مردمی در آمد.

شهید جاویدی مدتی را در جبهه غرب و کردستان به مبارزه با گروهک‌های مزدور گذراند.

پس از شروع جنگ تحمیلی به خوزستان رفت و در عملیات‌های مختلف از جمله، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، والفجر۱ و ۲ و ۸، خیبر، بدر و کربلای ۴ و ۵ شرکت کرد و حماسه آفرید.

شهید جاویدی پس از عملیات والفجر ۲ به دیدار امام خمینی (ره) رفت و ایشان او را با بوسیدن پیشانیش مورد لطف و مهر قرار دادند و این شهید تنها رزمنده‌ای بود که بوسه امام راحل بر پیشانی‌اش نشست.

او سرانجام در جریان عملیات کربلای ۵ در ۱۸ بهمن ماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار