بخشدار مرکزی رزن از تولید سالیانه ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمربع موزائیک در کارگاه‌های موزائیک‌سازی روستای ورقستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مهدی عزیزی گفت: روستای ورقستان با هزار و ۳۷ نفر جمعیت شامل ۲۹۲ خانوار است که این روستا به عنوان قطب موزائیک سازی استان ۱۱۰ کارگاه موزائیک سازی دارای فعالیت بوده که این تعداد کارگاه برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

او گفت: تولیدات کارگاه‌های موزائیک سازی ورقستان به تهران، قزوین و اراک و تقریبا به کل کشور صادر می‌شود و کارگاه‌های موجود در این روستا به صورت سنتی و بیشتر دارای مجوز فعالیت هستند و اهالی روستا ضمن اشتغال به کشاورزی در این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

بخشدار مرکزی رزن گفت: کارگاه‌های موزائیک سازی ورقستان ساماندهی نیستند و جز خوشه صنعتی قرار نگرفته‌اند و نبود تسهیلات ارزان قیمت و نبود رشته موزائیک سازی به عنوان طرح‌های اولویت‌دار در تسهیلات توسعه روستایی از اهم مشکلات موزائیک سازان این روستا به شمار می‌رود که بهره برداران این حوزه از آن بی‌بهره هستند.

معاون عمرانی فرمانداری رزن برند سازی، ساماندهی و ایجاد خوشه صنعتی برای کارگاه‌های موزائیک سازی روستا را یک ضرورت دانست و گفت: شناخت ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آنها، تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت‌ها، برندسازی عمده محصولات روستا، حفظ و تقویت حس مشارکت مردم به منظور اشتغالزایی و پیشرفت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی روستا گامی موثر برای توسعه روستایی است.

عزیزی گفت: یکی از عمده‌ترین راهکار‌ها در اشتغالزایی و عدم مهاجرت جوانان روستا به کلان‌شهر‌ها راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی با توجه به ظرفیت‌های هر روستا بوده که قطعا با این راهکار در صورت توجه و حمایت، انگیزه جوانان را برای ماندن در روستا و تلاش برای آبادانی زادگاه خود بیشتر می‌کند.
منبع: ایسنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار