معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا از احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی با توجه به افزایش مبتلایان به اُمیکرون دراستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - هاشمی گفت: اُمیکرون در برخی کشور‌ها ۴ برابر دلتا فوتی داشته است، این موضوع زنگ خطری برای هرچه بهتر عمل کردن به دستورالعمل‌های بهداشتی است.
 
او با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش پای کار باشند گفت: نباید در خصوص رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات سهل انگاری شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و سلامت مردم باید دراولویت قرار گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد سالن ها، جلسات خود را برگزار کنند.
 
هاشمی اضافه کرد: بنا به دستور ستاد ملی کرونا اگر رعایت دستورالعمل‌ها در استان ضعیف باشد تعطیلی‌ها نیز اعمال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جلسه ستاد کرونا نیز گفت: روز گذشته ۳۵۳ نمونه آزمایش کرونا گرفته شده که ۳۰ درصد موارد مثبت بوده است.
 
یزدان پناه میانگین سنی فوت شدگان را ۶۷ سال عنوان کرد و گفت: ویروس دلتا دو روز می‌تواند روی پوست و سطوح پلاستیکی بماند در حالی که ویروس اُمیکرون ۸ روز می‌تواند بر روی پوست و سطوح پلاستیکی ماندگاری داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه گفت: ۵۰ درصد کسانی که به ویروس اُمیکرون مبتلا شدند بدون نشانه بوده است.
 
بانشی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار دز واکسن وارد استان شده است، گفت: ۵۲۴ هزار تن دُز اول، ۴۷۰ هزار تن دُز دوم و ۱۵۷ هزار تن دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
 
او با بیان اینکه در هفته گذشته هزار و ۸۱۴ بازدید از صنوف انجام شده است که ۸۲ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد پلمپ شدند، گفت: هفته قبل نسبت به دو هفته پیش از آن تعداد بستری شدگان ۲ و نیم برابر افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یاسوج، دهدشت و دوگنبدان در وضعیت زرد کرونایی هستند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به نارنجی تبدیل می‌شوند.
 
بانشی گفت: افراد ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند با رضایت خانواده‌ها به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه و واکسن سینوفارم و یا پاستاکووک پلاس را دریافت کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.