استاندار سمنان گفت: ۸۵۱ طرح در دو بخش عمرانی و سرمایه گذاری با سه هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در سراسر استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان -  سیدمحمدرضا هاشمی گفت: در چهل سومین دهه فجر انقلاب در استان سمنان ۳۹۳ طرح عمرانی با ۶۶۶ میلیارد تومان بهره‌برداری و در بخش سرمایه‌گذاری نیز ۴۵۸ طرح با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

۶۳ طرح در شهرستان‌های سمنان، ۸۳ طرح در شاهرود، ۴۸ طرح در دامغان، ۵۱ طرح در گرمسار، ۴۳ طرح در مهدیشهر، ۲۴ طرح در سرخه، ۲۳ طرح در آرادان، ۴۱ طرح در میامی و ۱۲ طرح استانی افتتاح می‌شود.

 در سمنان چهار طرح با ۵۶ میلیارد تومان، در شاهرود چهار طرح با ۲۲ میلیارد تومان، در دامغان چهار طرح با ۳۸ میلیارد تومان، در گرمسار ۱۴ طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان، در مهدیشهر سه طرح با ۲۸ میلیارد تومان، در سرخه ۲ طرح و در آرادان ۴ میلیارد با ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

در مجموع طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در شهرستان سمنان ۷۲ طرح با ۲۸۰ میلیارد تومان، در شاهرود ۷۵ طرح با ۲۰۷ میلیارد تومان، در دامغان ۵۲ طرح با ۸۸ میلیارد تومان، در گرمسار ۶۵ طرح با ۳۴۵ میلیارد تومان، در مهدیشهر ۴۵ طرح با ۶۵ میلیارد تومان، در سرخه ۲۶ طرح با ۴۶ میلیارد تومان، در آرادان ۲۴ طرح با ۱۵ میلیارد تومان، در میامی ۴۱ طرح با ۸۲ میلیارد تومان قابل افتتاح است.

امسال برنامه‌های دهه فجر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، زیرا اولویت اول حفظ سلامت مردم است.

از ١٢ تا ۲۲ بهمن امسال برنامه‌ها به صورت مردم‌محور برگزار می‌شود که با تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدا، دیدار‌های مردمی از مراکز شهرستان‌ها تا روستا‌ها و بخشها، ادامه می‌دارد.

دشمن درصدد کوچک نشان دادن دستاورد‌های انقلاب است که در مقابل باید دستاورد‌ها را با عملکرد مناسب اطلاع رسانی کرد تا افزایش اعتماد محقق شود و این امر از وظایف رسانه‌ها در این حوزه است.

سمنان استان پیشرو در اجرای طرح جهش مسکن

تامین مسکن در قالب این طرح از تاکید‌های آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور است و در اجرای آن در استان سمنان عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن در ۱۸ شهر از ۱۹ شهر استان زمین با الحاق، یا تغییر کاربری تامین شد.

 ۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر برای طرح جهش مسکن در استان سمنان ثبت نام کردند که ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نامشان نهایی شد.

سهم استان در قالب طرح جهش مسکن ۳۰ هزار واحد است که سالانه باید ۷۵۰۰ واحد برای تحویل مهیا شود و در اجرای این طرح تامین مصالح و پیمانکاران باید از توان داخل استان استفاده شود.

 سمنان رتبه اول کشور در این زمینه است و سهمیه ابلاغی ۱۲۰۰ واحد بود که متقاضیان ۱۱۰۰ واحد به بانک معرفی شدند و با وجود اینکه میانگین کشوری در این زمینه ۳۲ درصد است استان سمنان پیشرفت ۷۰ درصدی در جذب مالکان دارد.

تمرکز ویژه بر بازفعال کردن واحد‌های راکد صنعتی

 که تنها ۵۶ واحد با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

با رویکرد جدید ٢٧ واحد راکد و تعطیل شده دوباره به چرخه تولید بازگشت و تا پایان سال ١٠ واحد دیگر بازفعال می‌شود.

در مجموع با تلاش دولت جدید در استان سمنان ۶۵۰ اشتغال جدید در واحد‌های راکد ایجاد شد و اشتغال ۶۷۷ نفر در بهره برداری جدید محقق می‌شود و شغل ۳۵ هزار و ۲۸۰ نفر در واحد‌های صنعتی تثبیت شد.

 بیش از ۵۰ درصد صنایع استان سمنان با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند و راهبرد اول حفظ ظرفیت و اشتغال در واحد‌های تولیدی است، سپس فعالسازی و اشتغال در واحد‌های جدید و در مرحله چهارم جذب سرمایه‌گذار جدید مدنظر است.

فعال شدن ۳۵ واحد بومگردی جدید در استان تا پایان سال

 روستا‌ها باید از خوش نشینی خارج شوند به مکان تولید و ثروت برای اهالی تبدیل شود.

تعداد واحد‌های بومگردی ٩٠ واحد بود اکنون ٢۵ واحد به آن اضافه شد و تا پایان سال ۳۵ بومگردی افتتاح می‌شود.

ماندگاری مسافر در استان سمنان کمتر از میانگین کشوری است و این امر باید افزایش یابد که در این زمینه در شهرستان‌ها گروه‌های هم اندیشی تشکیل شده و ایجاد نمایشگاه در ورودی شهر‌ها در همین زمینه کارساز است.

سفر‌های شهرستانی استاندار سمنان ۱۹۱ مصوبه داشت

 در این سفر‌ها ۴۷۰ مورد نامه‌های مردمی در کمیته ویژه این موضوع پیگیری و پاسخگویی می‌شود.

۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص اول سفر رییس جمهور

 ۵۰۰ میلیارد تومان با برش شهرستانی از مصوبات سفر آیت الله رییسی به دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ابلاغ شد.

سمنان استان نمونه در وحدت و صمیمت است

 معیشت و وحدت اولویت‌های مدیریت استان است و نماینده، ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در م جلس شورای اسلامی، رسانه ها، موثرین، مردم در مجموع استان همدلی لازم را دارند.

 سمنان استانی است که ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و ممکن است سلایق مختلف وجود داشته باشد و مباحث در فضای مجازی طبیعی است.

 تعداد اندکی در فضای مجازی باعث حاشیه سازی می‌شوند و این دست اختلافات گاهی باعث برخی کم کاری‌ها در برخی حوزه‌ها شد که تذکر هم داده شده است.

تا ۱۱ مدیرکل به وزارتخانه‌ها برای انتصاب در استان سمنان پیشنهاد شدند.

اولویت بندی در تغییرات مدیران مدنظر است و انقلابی بودن، مردمداری، دست پاک و فسادستیز بودن از شاخصه‌های مدیران جدید باید باشد.

انتظار می‌رود ابتدا مسوولان استان سمنان بین مردم حضور پیدا کنند و در گام دوم درِ اتاق مدیران به روی مردم باز باشد، مدیران باید مردمدار باشند و با پیگیری بیشتری مشکلات را برطرف کنند.

رفع بحران آب از اولویت‌ها است

 نشست‌های شورای حفاظت از آب به طور منظم برگزار می‌شود و تاکنون سه نشست با وزیر نیرو برای تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهرستان‌های مختلف برگزار شد.

 در سفر رییس جمهور و پیش بینی طرح‌های سال ۱۴۰۱ مساله آب در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.