رئیس‌جمهور اوکراین از همکاران غربی و رسانه‌هایشان خواست تا از ایجاد تنش در مورد تهاجم روسیه به کشورش دست بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس جمهور اوکراین، در مصاحبه با نمایندگان رسانه‌های خارجی اعلام کرد که در دو تماس اخیر با همتایان آمریکایی و فرانسوی خود تصریح کرده است که تهدید روسیه همچنان پا برجاست، اما ما یاد گرفته ایم که چگونه در چنین شرایطی عمل کنیم.

به گزارش راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی با اشاره به تجمع نیرو‌های اوکراین در مرز با روسیه اظهار داشت امروز تنش‌ها بزرگتر از گذشته نیست. درست است که تعداد نیرو‌های روسی در مرز اوکراین افزایش یافته، اما من فکر نمی‌کنم اوضاع نسبت به تمرینات نظامی روسیه وخیم‌تر باشد.

او همچنین اظهار داشت که گزارش رسانه های خارجی و مقامات غربی درباره تحولات اوکراین این تصور را به وجود می‌آورد که روسیه و اوکراین در آستانه جنگ قرار دارند و سربازان در خیابان‌ها رژه می‌روند و مردم به صورت جمعی در حال ترک منازلشان هستند. در حالی که اینطور نیست. اوکراین نیاز به وحشت آفرینی ندارد. بلکه نیاز دارد تا اقتصاد کشورش را بهبود بخشد. مقاماتی که می‌گویند جنگ در حال رخ دادن است، به دور از زبان دیپلماتیک هستند و باعث آسیب به بازار‌های مالی اوکراین می‌شوند. این وحشت آفرینی‌ها تاکنون ۱۲.۵ گریونا (حدود ۴۴۰ میلیون دلار) برای اوکراین هزینه داشته است.

زلنسکی با انتقاد از تصمیم آمریکا و انگلیس مبنی بر خروج کارکنان غیرضروری دیپلماتیک خود از اوکراین، آن را اشتباه تلقی کرد و اظهار داشت که تمامی دیپلمات‌های خارجی باید در شرایط کنونی در داخل کشور بمانند.

او همچنین به تبلیغات منفی رسانه‌های غربی درباره تحولات اخیر اوکراین گفت که در جریان گفتگو با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید شد که سیاست رسانه‌های آمریکایی باید متعادل شود. آن‌ها باید به اوکراین بیایند و اوضاع را ببینند که در خیابان‌های کی‌یف تانکی وجود ندارد.

روز  جمعه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی بار دیگر بر آمادگی واشنگتن و متحدان و شرکای خود برای پاسخ قاطع در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین تأکید کرده است و اعلام کرد که واشنگتن در سال گذشته بیش از نیم میلیارد دلار کمک‌های توسعه‌ای و بشردوستانه به اوکراین ارائه کرده است و در حال بررسی حمایت‌های کلان اقتصادی بیشتر برای کمک به اقتصاد اوکراین در میان فشار‌های ناشی از افزایش تحرکات نظامی روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار