استاندار خراسان رضوی به ترغیب مردم برای تزریق دز سوم واکسن کرونا توسط رسانه ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  یعقوبعلی نظری گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما با برنامه‌های خود، همگان را به دریافت دز سوم واکسن کرونا تشویق و ترغیب کنند.

هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، شهر مشهد و ۲ شهرستان دیگر استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

او گفت: در این استان با وضعیت حاد از نظر شیوع کرونا روبرو نیستیم، اما دقت‌های لازم را باید مد نظر داشته باشیم تا این ویروس مدیریت شود.

نظری گفت: ضریب آمادگی‌ها باید به تناسب نزدیک شدن به اوج شیوع این ویروس افزایش یابد و اطلاعات لازم برای تصمیم گیری به روز شده و به ستاد استانی ارائه شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان رضوی گفت: اگر محدودیت را برای ناقلان این ویروس در نظر بگیریم، به محدودیت‌های کلی مجبور نخواهیم شد.

او گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان مشهد باید فعال باشد و مباحث مربوطه منتقل شود تا تصمیم گیری‌ها از نظر اجرایی موفق‌تر شود.

نظری گفت: به رغم اینکه شیوع اومیکرون زیاد شده و وارد موج ششم شیوع کرونا شده‌ایم، راهکار برای جلوگیری از این امر تعطیلی گسترده نیست بلکه باید محدودیت‌های هوشمند اعمال کنیم.

او گفت: مکان‌هایی که دچار تخلف و عدم رعایت نکات بهداشتی شوند تعطیل خواهند شد گفت: ستاد مربوط به حرم مطهر رضوی باید بیشتر فعال شود تا ضمن زیارت و برخورداری از معنویت، مدیون سلامت مردم نشویم.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تجمع در اماکن مسقف مجوز ۳۰ درصد ظرفیت و برای حداکثر یک ساعت و نیم صادر خواهد شد.

او گفت: تزریق واکسن به افراد ۹ تا ۱۲ ساله نیز باید با رضایت والدین و هماهنگی‌های آموزش و پرورش دنبال شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.