معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از وصول ۳۰۸ اثر و کالای فرهنگی از ۷۱ هنرمند به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد - رضا رضایی گفت: با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره کالا‌های فرهنگی که تا پنجم بهمن ماه تمدید شده بود، در مجموع ۳۰۸ اثر از ۷۱ هنرمند به دبیرخانه این جشنواره رسید.

رضایی گفت: از این تعداد در بخش «نوشت افزار» ۴۵ اثر، «هدایای فرهنگی» ۲۲۴ اثر و «عروسک» ۳۹ اثر به دبیرخانه رسید.


بیشتر بخوانید


او گفت: ۱۶ هنرمند عروسک ساز،۲۰ هنرمند در حوزه نوشت افزار و ۳۵ هنرمند در بخش هدایای فرهنگی مشارکت داشتند.

داوری آثار از روز جمعه هشتم بهمن ماه آغاز می‌شود، داوران این جشنواره را اساتیدی همچون «یلدا شعبانی»، «جواد عظیمی»، «وحید عرفانیان»، «صادق شریعتی» و «پوریا زارعی استاد» معرفی کرد.

 دومین جشنواره کالا‌های فرهنگی در خراسان شمالی در سه بخش «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» با هدف شناخت عمیق‌تر بوم فرهنگ و ظرفیت‌های موجود در آن، کاربردی کردن بوم فرهنگ برای انسان امروزی، رونق کسب و کار‌های فرهنگی با اتکا به ظرفیت‌های بومی و کمک به شناسایی بازار‌های پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگی‌بومی برگزار می‌شود.

 اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان در تاریخ چهاردهم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود که جوایز برگزیدگان اول هر بخش بیست و پنج میلیون ریال، برگزیدگان دوم هر بخش بیست میلیون ریال و برگزیدگان سوم هر بخش را پانزده میلیون ریال است و در هر بخش از دو اثر هم تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.