ورود سامانه ناپایدار ابرناکی به کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - ولی بهره مند گفت: با بررسی نقشه های سطوح مختلف و مدل های متفاوت جوی طی ۲۴ ساعت آینده جوی آرام در سطح کهگیلویه و بویراحمد حاکم می باشد.

او گفت: از بعداز ظهر فردا دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ با ورود سامانه ناپایدار ابرناکی به استان کهگیلویه و بویراحمد و از اواخر وقت شاهد بارش برف و باران خواهیم بود که در برخی نقاط با رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه همراه است.

کارشناس هواشناسی  کهگیلویه و بویراحمد گفت: این وضعیت ناپایدار تا اوایل شب سه شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

بهره مند گفت: بارش باران و برف گاهی رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در اغلب مناطق سردسیری و کوهستانی بارش برف در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: این سامانه بارشی اختلال در تردد جاده‌ای با توجه به بارش باران برف، انسداد محور ها به ویژه جاده‌های روستایی، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، وزش باد شدید لحظه ای، کولاک برف در گردنه ها، مه و کاهش دید، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به تاسیسات ارتباطی و مخابراتی را در پی خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و کوهستانی خودداری شود و در صورت تردد تجهیزات زمستانی همراه داشته باشید، از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی پرهیز شود، در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اعتیاد لازم صورت گیرد و آب سدها و دریچه استخر طرح های پرورش ماهی تنظیم و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

بهره مند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۱۵.۸ درجه سانتیگراد و گرم‌ترین و شهر سی سخت با کمینه دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.