معاون صنایع‌دستی کشور گفت: مسئولان شهرستان فیروزآباد و فارس برای جهانی‌شدن شهر ملی دست‌بافته‌های عشایری فیروزآباد اهتمام ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور در حاشیه بازدید از غرفه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه صنایع دستی کشور گفت: یکی از اهداف ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها افزایش کیفیت و ظرفیت تولید هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی است و شهر ملی دست‌بافته‌های داری فیروزآباد قطعاً با تولیدات زیبا و منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند نامزد شهر جهانی دست‌بافته‌های عشایری شود.

او گفت: نقش بخش خصوصی صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد و صنعتگران و هنرمندان استان فارس برای تحقق شهر جهانی دست‌بافته‌های عشایری از اهمیت بسیاری برخوردار است و با یک کار جمعی و به‌شرط مهیا شدن زیرساخت تعداد شهر‌های جهانی استان فارس به عدد سه می‌رسد.

محمودیان گفت: تلاشی که وزارتخانه برای جهانی‌شدن دو شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز انجام داد، تلاش بسیار ارزشمند و باور مدار بر اساس ظرفیت‌های این دو شهر در استان فارس بود.

او با اشاره به روند جهانی‌شدن دو شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی دستی شیراز گفت: انتظار مشخص ما پای‌کار آمدن تمامی مسئولان اجرایی شهر، فراهم ساختن زیرساخت‌های صنایع‌دستی همچون ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و نمایشگاه دائم و موقت است و باید تلاشی مضاف برای برندسازی و آگاهی‌بخشی در حوزه ظرفیت‌های صنایع‌دستی صورت گیرد که این امر منتج به بازارداری، بازارسازی و بازاریابی می‌شود.

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: اولین انتظار ما از مسئولین فراهم ساختن شرایطی برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در بین تمام دستگاه‌های مسئول در کشور است تا پس از کنترل بیماری کرونا زمینه حضور صنعت گران و هنرمندان این دو شهر جهانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار