ضیا آذری: تیم ملی تنیس مردان استحقاق حضور در بازی‌های آسیایی را دارد

دبیر فدراسیون تنیس گفت: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان با حضور تیم ملی تنیس مردان در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو موافقت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در نشست ستاد عالی ورزش با محوریت بررسی وضعیت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین با حضور تیم ملی تنیس بانوان در ۲ بخش انفرادی و تیمی موافقت شد، اما با درخواست فدراسیون تنیس برای حضور تیم ملی تنیس مردان در این رقابت‌ها مخالفت شد.

فرزین ضیا آذری، دبیر فدراسیون تنیس گفت: امسال مسابقات فدکاپ بانوان لغو شد، اما عملکرد خوب مشکات الزهرا صفی در مسابقات بین المللی و گرنداسلم تنیس اوپن استرالیا، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را مجاب کرد که تنیس بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شرکت کند. تیم ملی مردان هم به دلیل قهرمانی در مسابقات دیویس کاپ استحقاق حضور در بازی‌های آسیایی را دارد.

 تیم ملی تنیس مردان کشورمان مهرماه سال جاری با ترکیبی از تنیسور‌های جوان در مسابقات گروه چهارم دیویس کاپ آسیا اقیانوسیه که به میزبانی منامه پایتخت بحرین برگزار شد، توانست فاتح این مسابقات شود و به گروه سوم این دیویس کاپ صعود کند.

دبیر فدراسیون عنوان کرد: در جلسه وزارت ورزش و جوانان برای حضور رشته‌های مختلف در بازی‌های آسیایی کارشناسان در خصوص حضور رشته‌ها در بازی‌های آسیایی تصمیم گیری کردند و به ما نیز اجازه دفاع کردن دادند، اما در نهایت با حضور تنیسور‌های مرد در این رقابت‌ها مخالفت شد. تنیسور‌های ما، به ویژه حمیدرضا نداف امسال عملکرد خیلی خوبی داشته اند و وزارت ورزش و جوانان به نوعی تحت تاثیر حضور صفی در مسابقات گرنداسلم، موفقیت‌های تیم ملی مردان را نادیده گرفت.

وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک فقط ورزشکاران رشته‌هایی که شانس مدال آوری دارند را به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ اعزام می‌کنند و در پیش بینی‌های این ۲ نهاد تنیس مردان شانسی برای کسب مدال ندارد.

مشکات الزهرا صفی به عنوان نخستین تنیسور ایرانی توانست در رنکینگ فدراسیون جهانی رتبه زیر ۱۰۰ را به دست آورد. او همچنین به عنوان نخستین تنیسور دختر ایرانی در مسابقات گرنداسلم نیز شرکت کرد و به دور دوم این مسابقات راه یافت.  

ضیا آذری گفت: فدراسیون تنیس برای میزبانی ۳ هفته‌ای مسابقات فیوچرز در کشورمان به بودجه ۴۵ هزار دلاری نیاز دارد. به دلیل نرخ بالای ارز برگزاری این مسابقات برای فدراسیون تنیس بسیار سخت شده است، اما ما تلاش می‌کنیم در سال ۲۰۲۲ میلادی این رقابت‌ها را در کشورمان برگزار کنیم.

به دلیل بالا رفتن نرخ ارز فدراسیون تنیس در سال‌های گذشته نتوانسته است مسابقات فیوچرز را در کشورمان برگزار کند و آخرین بار کشورمان در مردادماه سال ۱۳۹۳ توانست این مسابقات را میزبانی کند.  

ضیا آذری بیان کرد: چند ماه پیش حساب بانکی فدراسیون تنیس و عزیزی، رئیس فدراسیون توسط اداره مالیات بسته شد و ما تاکنون در سه قسط ۹۰۰ میلیون تومان به اداره مالیات پرداخت کرده ایم و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر نیز باید پرداخت کنیم. متاسفانه یک میلیارد تومان جریمه برای ما در نظر گرفته شده است که ما به این جریمه اعتراض کرده ایم.  

در چند ماه اخیر اداره مالیات حساب‌های بانکی برخی از فدراسیون‌ها و روسای آن‌ها را به دلیل بدهی‌های مالیاتی بسته است و این مورد شامل فدراسیون تنیس نیز شده بود. در نهایت فدراسیون تنیس با اداره مالیات به توافقی رسید که این بدهی را به صورت قسطی پرداخت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار