باتوجه به وضعیت پاندمی کرونا برای پیشگیری از همه گیری و انتقال ویروس کرونا برخی از مدارس و مهدکودک‌های خراسان رضوی غیرحضوری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - باتوجه به وضعیت پاندمی کرونا و برابر تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد آموزش در مهدکودک ها و تمامی مقاطع ابتدایی( ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوم ) در شهرهای با رنگ بندی نارنجی و قرمز که شامل شهرهای مشهد، تربت حیدریه، بینالود، نیشابور، سبزوار، تایباد و بردسکن می شود فعلا به مدت دوهفته (۱۴ روز) برای پیشگیری از همه گیری و انتقال ویروس کرونا مدارس خراسان رضوی غیرحضوری باشد.

تصمیم گیری در خصوص ادامه فعالیت آموزشی بعد از مدت تعیین شده بسته به شرایط بیماری می باشد.

به اطلاع می‌رساند بر اساس تصمیم و ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا، پس از تشکیل جلسه اضطراری این ستاد مقرر شده است:

با توجه به افزایش شدید موارد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون، از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ آموزش حضوری در کلیه مدارس و مهد‌های کودک در شهرستان‌ها و مناطقی از استان که دارای وضعیت قرمز و یا نارنجی هستند به مدت دو هفته (۱۴ روز) تعطیل و فرآیند‌های آموزشی و پرورشی در این مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد.

ملاک رنگ بندی شهرستان‌ها، اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که از طریق نرم افزار "ماسک" منتشر می‌گردد.

در سایر شهر‌ها (با رنگ بندی کرونایی به غیر از قرمز و نارنجی)، در صورت مشاهده دانش آموز با علائم سندرومیک و یا تست مثبت در یک کلاس درس، همان کلاس به مدت ۱۰ روز آموزش غیر حضوری خواهد داشت.

در صورت مشاهده دانش آموز با علائم سندرومیک و یا تست مثبت در بیش از یک کلاس، کلیه کلاس‌های درسی مدرسه مورد نظر به مدت ۱۰ روز به صورت غیر حضوری تشکیل خواهد شد.

حضور نیرو‌های اجرایی در هر مدرسه با تشخیص مدیر آن مرکز آموزشی و در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب پاسخگویی به اولیای دانش آموزان و رصد فعالیت‌های غیر حضوری آموزشی و پرورشی صورت می‌پذیرد.

بدیهی است این تصمیمات در جهت قطع زنجیره انتقال سویه‌ی جدید ویروس کرونا اتخاذ شده است.

انتهای پیام//ص.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش این تعطیلی مدارس زودتر اتفاق می افتاد چون بیشتر گسترش امیکرون از همین باز شدن مدارس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
خسته نباشید ، فقط کاش ذکر می‌کردید ک چه شهر هایی در چه وضعیتی هستن