مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب:

اقوام و مذاهب مختلف در کشور مکمل یکدیگر هستند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اقوام و مذاهب در کشور مکمل یکدیگر هستند و استفاده از نیرو‌های شایسته اهل سنت مانع از سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - ماموستا عبدالسلام کریمی  در نشست هم اندیشی فرمانداران، علما، ائمه جمعه و جماعات و معتمدین شهرستان‌های نیکشهر، فنوج و لاشار که به میزبانی شهرستان نیکشهر برگزار شد، گفت: حضور مردم، اقوام و مذاهب کشور در صحنه‌های مختلف برای ایرانی آباد و آزاد تجلی از برادری و برابری تمامی قومیت‌ها و مذاهب بوده است.

او گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اقوام و مذاهب در کشور فرصت و زبان‌ها سرمایه هستند که این تنوع نه تنها عامل تقابل، بلکه اصلی مهم و اساسی در بقاء و آبادانی کشور بوده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب افزود: بهره مندی مردم از امکانات اولیه برای داشتن زندگی آبرومندانه در حکومت اسلامی از ضروریات است و همه مسئولان برای تامین این نیاز‌ها از تمام توان خود استفاده کنند چرا که کشور در شرایط تحریم‌های تحمیلی و ظالمانه قرار دارد و تنها راه برون رفت از این برهه حساس وحدت و همدلی و پای کار بودن همه مسئولان است.

ماموستا کریمی با اشاره به رویکرد عدالت محور دولت سیزدهم در توجه به تمامی اقوام و مذاهب عنوان کرد: همه مردم ایران سوای از هرگونه قوم و مذهب باید احساس کنند که ریشه در این خاک دارند و خود را شریک این کشور بدانند و قطعا بکار گیری از آن‌ها سرمایه گذاری بزرگ برای کشور خواهد بود.

وی با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و انتصاب اولین فرماندار زن دولت سیزدهم در شهرستان لاشار اظهار داشت: انتصاب اولین فرماندار زن در دولت سیزدهم از میان بانوان شایسته اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان نشان از عزم جدی دولت و نظام در تحقق برابری و برادری و استحکام وحدت ملی دارد.

کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: ایران مظهری از وحدت اسلامی تمامی اقوام و مذاهب است که در این راه باید منویات دلسوزانه مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا موفقیت و سربلندی کشور روز افزون باشد.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم سیستان و بلوچستان گفت: تاکید آیت الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم بر این است که از شایستگان اهل سنت باید استفاده شود تا همه مردم در کنار یکدیگر با احساس آرامش و مسئولیت پذیری برای تحقق شعار‌های دولت مردمی برای ساختن ایرانی قوی همدل و همراه شوند.

همه در کنار هم بر مشکلات فائق خواهیم آمد

رحمدل بامری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در نشست هم اندیشی شهرستان‌های نیکشهر، فنوج و لاشار با حضور مشاور رئیس جمهور گفت: نقش آفرینی مردم سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس و صیانت از حریم اهل بیت نشان دهنده آن است که همه مردم و اقوام و مذاهب خود را متعلق به این خاک و وطن می‌دانند و برای دفاع از کیان کشور جان خود را خواهند داد.

وی با قدر دانی از دومین سفر مشاور امور اقوام و مذاهب رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان افزود: با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اقدامات ارزشمندی در نقاط مختلف استان صورت گرفته است، اما همچنان برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و آبادانی فاصله داریم و این امر محقق نخواهد شد مگر با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر و جهادی تمامی مسئولان تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه این منطقه باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری همیشه استان سیستان و بلوچستان را با دو کلید واژه گنج پنهان و تنگه احد یاد آور می‌شود که با دستورات ویژه رهبر انقلاب برای محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران شاهد شکوفایی بیش از پیش این منطقه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مدون شده برای حل مشکلات مردم توسط رئیس جمهور گفت: استفاده از بانوان و نیرو‌های شایسته اهل سنت و توجه به شرایط منطقه‌ای در انتصابات علاوه بر رضایت مندی مردم بیانگر توجه دولت به خواسته‌های مردم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار