همایش انگیزشی بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مشهد برگزار شد که واکنش دانشگاه علوم پزشکی این شهر را به دنبال داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسئولین برگزارکننده این همایش مجوز لازم را با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله چهار متری از سازمان تبلیغات و مرکز بهداشت طرقبه گرفته بودند دچار تخلف شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

روز جمعه، ۸ بهمن‌ماه همایشی انگیزشی با جمعیت حدود ۱۰۰۰ نفر در یکی از هتل‌های مشهد برگزار شد. در چند روز اخیر تصاویری از این همایش که بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده، منتشر شده است. این تصاویر نشان می‌داد که تعداد نفرات حاضر در این جلسه عدد بالایی است، فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده و برخی از افراد هم ماسک ندارند. انتشار این تصاویر موجب انتقادات زیادی شد و پرسش‌هایی را ایجاد کرد از جمله اینکه چرا باید در وضعیت شیوع امیکرون چنین همایش‌هایی برگزار شود؟ چرا نظارتی بر برگزاری همایش‌ها وجود ندارد؟

به گفته علی‌اصغر حسنی برای برگزاری همایش‌ها بر اساس طرح هوشمند ستاد ملی مبارزه با کرونا، چند مسئله مطرح است؛ افراد شرکت‌کننده در همایش باید واکسن تزریق کرده باشند و داشتن کارت واکسن برای همه الزامی است. دومین مسئله استفاده از ماسک است که به صورت اجبار تمامی شرکت‌کنندگان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش‌ها باید فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب رعایت شود. مسئولین همایش‌ها باید این نکته را درنظر بگیرند که در اماکن سرپوشیده حداقل دو مترمربع فاصله برای هر فرد الزامی است.

حسنی گفت: قبل از برگزاری همایش نیز باید مجوز‌های لازم از ارگان‌های ذی‌ربط شامل وزارت بهداشت و اداره اماکن نیروی انتظامی گرفته شود.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.