مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود خشکسالی شدید بویژه در حوزه سیستان از ابتدای امسال تاکنون ۴۱۹ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - میر حسام قزلباش  در نشست با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر گفت: با وجود خشکسالی شدید بویژه در حوزه سیستان، سطح بیمه‌ای استان در تمامی زیربخش های زراعی، باغی و دام و طیور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته و از ابتدای امسال  تاکنون ۴۱۹ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

او می گوید: این بانک در راستای تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران، طرحی به عنوان دامدار کارت طراحی کرده که دامداران (دام سبک و سنگین) می توانند با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان، در کوتاه ترین زمان، تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی دریافت کنند.

او  گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و دام نیازمند فرهنگ سازی بیشتری است.

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد بیش از ۲ هزار و ۹۸۰ فرصت شغلی به ۱۰ هزار و ۵۰ متقاضی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی شعب بانک کشاورزی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

قزلباش با اشاره به اینکه تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، کشت گلخانه، پرورش آبزیان و انواع تسهیلات قرض الحسنه از الویت های پرداختی این بانک است، گفت: میزان تسهیلات پرداختی توسط شعب این بانک از ابتدای سال شامل تسهیلات مکانیزاسیون با ۶۵۳ میلیارد ریال، کشت گلخانه ۱۵۱ میلیارد ریال و مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بیش از یک هزار ۴۰۵ میلیارد ریال بوده که از این میزان، یک هزار و ۷۲ میلیارد ریال در راستای حمایت از بنیان خانواده در قالب وام قرض الحسنه ازدواج به یک‌هزارو ۱۶۷ نفر از جوانان استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۸۵ فقره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با هدف توسعه مناطق روستایی مرزی و غیرمرزی استان توسط شعب بانک کشاورزی به روستاییان و عشایر پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۵ هزار تن گندم کشاورزان استان به مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز خریداری شده که تمامی مبالغ خرید، تسویه و به حساب گندم کاران واریز شده است.

وی در حمایت از اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به ۹۲۵ مددجو پرداخت شده است.

قزلباش اظهار داشت: بانک کشاورزی در ایفای مسوولیت های اجتماعی و اقدامات عام المنفعه از ابتدای سالجاری تاکنون یک مدرسه هفت کلاسه در گوردر سرباز و یک مرکز اورژانس در نوک آباد خاش ساخته و تسهیلات زایشگاهی در دهپابید را نیز فراهم کرده و در سال گذشته نیز ۲ مدرسه ۶ کلاسه در چاه اسحق دلگان و ملکی هیرمند ساخته است.

وی ادامه داد: این بانک نه تنها حمایت از طرح های اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات را وظیفه خود می داند، بلکه پس از پرداخت تسهیلات نیز با حساسیت حامی و پشتیبان طرح هایی است که به هر دلیل امکان ادامه فعالیت را ندارند و در همین راستا، از ابتدای سال حدود ۲۵ طرح راکد با حمایت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی به چرخه تولید بازگشتند که می توان به طرح های، تولید فرآورده های لبنی آبادیس در زهک، مرغداری ولی عصر و مرغداری ۸۱۵ ظهیر در زابل اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار