در دیدار مشترک مدير کل صدا و سيمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با رئيس دانشگاه یاسوج بر تعامل علمی و فرهنگی هرچه بيشتر دانشگاه و صدا و سيما تاكيد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - امیر رئوف در نشست با رئیس دانشگاه یاسوج ضمن تبریک دهه مبارک فجر با بیان اینکه این مرکز آماده همکاری با مراکز دانشگاهی در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی است گفت: دانشگاه یاسوج به عنوان یکی از معتبر‌ترین مراکز علمی کشور دارای اندوخته‌ای از ظرفیت‌های بالای علمی است که با تعامل با صدا و سیما می‌تواند در اطلاع رسانی این ظرفیت‌ها موفق‌تر عمل کند.

او گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و دانشگاه یاسوج نیز به عنوان قطب علمی و فرهنگی استان، رسالت سنگینی در اشاعه علم و فرهنگ در جامعه دارند.

رئوف با بیان اینکه این شبکه به لحاظ تولید و محتوا در زمره مراکز برتر کشور است گفت: آماده ایم از ظرفیت‌ها و نظرات کارشناسی اساتید این دانشگاه برای برنامه سازی و توسعه استان استفاده کنیم.

کرمی رئیس دانشگاه یاسوج هم گفت: رسانه ملی می‌تواند تامین کننده موضوعات پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه های باشد و میزان نظرات جامعه در موضوعات اقتصادی و اجتماعی مختلف را احصا کند.

او در ادامه به تشریح نیاز‌ها از یک سو و داشته‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه از سوی دیگر پرداخت و گفت: تاریخ تاسیس و شروع فعالیت‌های دانشگاه و تعداد زیادی دانش آموخته این دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون، اندوخته و ظرفیت بسیار غنی این مرکز علم و دانش است.

کرمی گفت: بعضی از ظرفیت‌ها مانند فیلم، عکس و مستندات تاریخی از جمله داشته‌هایی است که علاوه بر این که یادآور تاریخ این مرکز علمی است، حفظ این آثار و اطلاع رسانی صحیح و شایسته آن نیز با همکاری صدا و سیما امکان پذیر خواهد بود.

او همکاری صدا و سیما برای ساخت مستند تاریخ دانشگاه یاسوج را لازم و ضروری دانست و بر این مهم تاکید کرد و گفت: حضور فرهیختگان دانشگاهی در صدا و سیما در تقویت نگاه علمی به مسائل جامعه ضروری است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در استان نیز گفت: تحقیقات زیادی در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی موجود در استان انجام شد که می‌توانیم نتایج و راهکار‌های لازم برای رفع آن‌ها را از طریق صدا و سیما ارائه دهیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.