آمار بستری شدگان با علائم احتمالی کرونا در کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال به ٢٢ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - روژان به جای اینکه کنار هم سن و سالان و خانواده باشد ، روی تخت بیمارستان بستری در بیمارستان کودکان مفید در تهران بستری شده، از سردرد و گلو درد و درد سوزن سرمی که به دستش زده بودند، می‌گفت؛ دختر بچه ۴.۵ ساله‌ای که امیکرون در یک جشن تولد به سراغش آماده بود، امثال روژان در این بیمارستان و مرکز طبی کودکان کم نبودند؛ تا جایی که ٨٠ درصد تخت‌های مرکز طبی کودکان طی سه روز پر شده است، این جمله را خانم قاسمی سرپرستار بخش کووید ١٩ این بیمارستان می‌گوید.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان می‌گوید: از ٣٠ تخت بخش کووید ١٩ تنها حدود ۶ تخت خالی است و سرعت پر شدن تخت‌های نسبت به موج پنجم با ویروس دلتا بیشتر است اما حال کودکان بستری شده نسبت به بستری شدگان در موج پنجم بهتر است و تاکنون درگیری ریوی شدید نداشته اند که نیاز به استفاده از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان باشند.

بستری کودکان و نوجوانان به ٢٢ درصد رسیده است

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت از ابتدای همه گیری کرونا، آمار بستری کودکان نسبت به سایر گروه‌های سنی در موج‌های قبلی کمتر بوده؛ اما در موج ششم موارد ابتلای کودکان و نوجوانان با شیب تندی افزایش پیدا کرده است، در آبان ماه میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال مشابه آمار بستری گروه سنی ١٩ تا ٣٠ سال ٩ درصد بود اما با رشد ٢ برابری میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال اکنون به ٢٢ درصد رسیده است؛ گروه سنی که واکسینه نشده اند.

بر اساس نمودارهای وزارت بهداشت، کمترین امار بستری با علائم احتمالی کرونا هفته آخر دی و هفته نخست بهمن مربوط به در گروه سنی ١٩ تا ٣٠ سال با ٩ درصد است، آمار بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال ٢٢ درصد، گروه سنی ٣١ تا ۵٠ سال ٢٠ درصد ، ۵١ تا ٧٠ سال حدود ٢۶ درصد و بالای ٧١ سال ٢٣ درصد بوده است.

آمار بی سابقه بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

مراجعه ۵٠٠ کودک مبتلا به کرونا به بیمارستان مفید

رئیس بیمارستان مفید کودکان هم از مراجعه حدود ۵٠٠ بیمار به این مرکز درمانی در شمال تهران به باشگاه خبرنگاران جوان خبر می‌دهد؛ آماری که نشان دهنده سرعت سرایت بالای امیکرون است.

نوری پور می‌گوید: از بین مراجعات سرپایی با علامت احتمالی کرونا ١١٨ کودک و نوجوان در اورژانس و ٧٠ نفر در بخش‌ها بستری شده اند و آمارهای مراجعه و بستری در سه تا چهار روز اخیر حدود ٢ برابر شده ‌است.

بستری ٢٠ درصدی کودکان زیر ١٠ سال در تهران

از ٢۵ دی تا ٨ بهمن آمار مراجعان سرپایی به بیمارستان‌های تهران ٢ برابر شده است و در هفته اول بهمن ١٩.٨ درصد بستری های کرونا زیر ١٠ سال، ١٠ تا ٢٠ سال ٣.٨ درصد، ٢٠ تا ٣٠ سال ٨.٩ درصد و ٣٠ تا ۴٠ سال ١٢.٨ درصد و در مجموع بیش از ۴۵ درصد بستری ها زیر ۴٠ سال است؛ این آمارها را توکلی معاون درمان ستاد کرونای تهران به باشگاه خبرنگاران جوان داده‌ است.

توکلی می‌گوید: هفته اول بهمن در تهران ٧٠٩ نفر بستری کرونا داشتیم و آمار بستری شدگان کرونا در رده سنی ۴٠ تا ۵٠ سال ٨.٢ درصد، ۵٠ تا ۶٠ سال ١٢.٢ درصد، ۶٠ تا ٧٠ سال ١٣.٧ درصد، ٧٠ تا ٨٠ سال ١١.۶ درصد و بالای ٨٠ سال ٩ درصد است.

به گفته معاون درمان ستاد کرونای تهران رده سنی فوتی های کرونا در رده سنی زیر١٠ سال ۴ درصد، ١٠ تا ٣٠ سال صفر درصد، ٣٠ تا ۴٠ سال ۴ درصد، ۴٠ تا ۵٠ سال ٨ درصد،۵٠ تا ۶٠ سال ١۴ درصد، ۶٠ تا ٧٠ سال ١۴ درصد، ٧٠ تا ٨٠ سال ٢۶ درصد و بالای ٨٠ سال ٣٠ درصد در هفته نخست بهمن است.

آمار بستری با علائم احتمالی کرونا در مشهد و اراک

جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: ٩٠ کودک و نوجوان زیر ١٨ سال در ١٠ روز گذشته به مراکز درمانی در استان اراک مراجعه کردند که از مجموع ٢۵٠ بستری در استان اراک، ٢٢ نفر زیر ١٨ سال در بیمارستان بستری شدند و از این تعداد ٢ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

پهلوان رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: تا ١١ بهمن ماه، آمار بستری‌ و بستری موقت در مشهد در رده سنی زیر ۴ سال ١٢ درصد، ۵ تا ١٩ سال ۶ درصد، ٢٠ تا ٢٩ سال ۶.۵ درصد، ٣٠ تا ٤٩ سال ١٩ درصد، ۵٠ تا ٧٠ سال ٢٩ درصد و بالای ٧١ سال ٢٧.۵ درصد است.

علائم ابتلا به امیکرون در کودکان و نوجوانان

اسحاقی متخصص عفونی بیمارستان مفید کودکان تب، سردرد، گلو درد، تهوع، استفراغ ، ضعف و بی حالی را از علائمی ابتلای کودکان به امیکرون می‌داند، علامتی که روژان، امیر رضا، محمد و مادران چند کودک دیگر که در بیمارستان مفید و مرکز طبی بستری بودند، به آنها اشاره کردند.

کودکان بستری کرونا

توصیه‌های کرونایی برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون

جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: توصیه ما تزریق دوز سوم در بزرگسالان و تزریق واکسن در کودکان و نوجوانان، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون است.

امیکرون بیخ گوش ماست، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و استفاده از ماسک از خودمان مراقبت کنیم به ویژه کودکان که بیشتر از موج‌های قبلی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

هانیه جلیل نژاد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
توروخدا تعطیل کنید همه جارو من بچه6ماهم گرفته دیگ جون براش نمونده توروخدا باماخانوادهااین کارونکنید ماجز بچهامون دلخوشی نداریم ایناروازمانگیرید دیگ بسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
در پاسخ به جناب نههههه عزیزم نزن این حرفووو....جشن تولد و عروسی و مهمونی شب نشینی خیلیم مهمه. تازه بچه ها که تو مهمونی و بازار و باشگاه و هزار جای دیگه کرونا نمیگیرن. بچه ها فقط تو مدرسه کرونا میگیرن. فقط مدرسه خطرناکه و مرکز کروناس
برای همین تا تقی به توقی میخوره مدارس باید تعطیل بشن. اصن مهمونی و دورهمی ها تو پخش شدن ویروس نقشی ندارن. فقط من نمیدونم تو موج های قبلی که ۸۰۰ نفر کشته میدادیم و مدارس هم تعطیل بودن، اون موقع کجاها باعث پخش ویروس می شدن!!
جناب بچه ها فقط توی مدرسه کرونا نمی گیرین توی باشگاه و همه جو احتمال ابتلا به امیکرون هست
وقتی که روزی ۴۰۰ کشته می دادیم همین دیدار ها و دورهمی ها باعث شد آمار مرگ بره بالا
جمله ای خطاب به مسئولین مراقب باشید امیکرون آمار رشد صعودی دارد حواستان باشد و غفلت نکنید که روز های تلخ دوباره تکرار نشود
چرا مسئولان دوباره مدارس را بازگشایی کردند
آیا آن روزهای تلخ با ۴۵۰ کشنته فراموش شده است
آیا علم مهم است یا جان ؟
قطعا جان بر علم و دانش ارجحیت دارد در این شرایط
مسئولان اگر مدارس و دانشگاه ها را دوباره حضوری کنند فقط باعث مرگ چند دانش آموز و دانشجو خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
جای تاسف داره وزیربهداشت و علوم میگه ما حاضر نیستیم دانشگاه هارا مجازی کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
پیش بینی های خوش بینانه رو کنار بذاریم
بره رو قله طول میکشه تا بیاد پایین
حداقل تا ماه رمضان باهامونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
دختر ۹ ساله خواهرم رفت مدرسه امیکرون گرفت به مادرش و خواهر ۳ ساله اش هم داد الان همه مریضن تو خونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
خواهشا تکلیف دیگر دانشگاه هارا از لحاظ مجازی بودن روشن کنید. الان تنها دانشگاهی که از لحاظ مجازی شدن تعیین تکلیف شده دانشگاه تهران بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
آقا خواهشا دانشگاه های پیام نور استان تهران غیرحضوری و مجازی کنید. هر لحظه امکان شیوع و گسترش امیکرون بین دانشجویان تهرانی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
اینکه معلوم بودوازوقتی مدرسه بازشداینطوری شد.خودم دوروزرفتم مدرسه تویه هفته.روزبعدش ازشدت سردرد.ابریزش بینی وگلودردداشت حالم بهم میخورد!اینایی که میگم دروغ نیست واقعاشل میگیریدکه اینجوری میشه.تایه موج تموم میشه هم مردم وازهمه بدترمسعولین میگن:خوب تموم شداین موجم دوباره بزنیم بازکنیم همه جارو.الانم که فک کنم تا2هفته دیه رکورد700کشته روبشکنیم و1000تاکشته بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا این زنجیره قطع نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
اصلا داخل مدارس کی وقت می کنه بره مهمانی یا جشن تو این سرما ،از وقتی مدارس باز شده دخترم هر روز مریضه دیگه نمی دونم چکار کنم هر روز با یه نشونه جدید اما تهوع و استفراغ از همه بدتره
یک تصمیم درست برای مدارس بگیرید اگر احساس مسئولیتی داربد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا قبلا که آمار کم بود صفحه ی ٫آخرین آمار کرونا٫ تا شب روی صفحه اصلی سایت بود، اما الان ۴۵ دقیقه هم روی صفحه اصلی نمی مونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
Yjc متشکرم که نظرات را می خوانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا فقط میگین دور همی بگین از زمانی که مدارس باز شدن امکرون جا گرفته تو خانواده ها خدا وکیلی کی میخوان یه مسول عاقل بالغ بزارن وزیر بهداشت نه مشتی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
شاید این کرونا بخواد ده سال دیگه مهمان ما باشه یعنی تا ده سال دیگه مدارسو تعطیل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
وزیر کشور و ستاد کرونا پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
مدارس کهگیلویه و بویراحمد را مجازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
به خدا کل مردم ایران کرونا گرفتن خیلیا یا نرفتن تست بدند یا خیلی تست ها را گزارش ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
اون کسی که میدونست بچه ها واکسن نزدن
و مدارسو باز کرد بیاد جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
وایمیستید گند یه چی در بیاد بعد به فکر این میوفتید اقدام کنید چرا اخه اینجوریید شما هر کیو میبینی مریضه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
پسر من تو دانشگاه پیام نور تهران درس میخونه ، الان من با چه امیدی پسرمو حضوری به دانشگاه بفرستم درحالیکه به دانشگاه هزاران نفر از نقاط مختلف استان تهران دانشجو میاد و هر لحظه امکان انتقال و شیوع کرونا و امیکرون وجود داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سهل انگاری حاکمان کشور باعث رشد امیکرون در کشور شد. چرا باید دانشگاه های کشور خصوصا دانشگاه های استان تهران حضوری بشن؟! چرا باید مراسمات مختلف از جمله سینماها و... برگزار شود؟!.
قطعا بعد از عید 1401، تمام نقاط کشور قرمز خواهد شد.
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
مردم رعایت نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
مقصر بیماری کودکانی خانواده های آنها هستند که در اوج گسترش امیکرون حاضر به چشم پوشی از دورهمی ها نیستند جشن تولد امری حیاتی نیست که حتما باید برگزار شود و جان کودک به خطر بیفتد چشم و همچشمی خیلی ها را بیچاره کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چه ربطی داره کل دانش آموزان تو مدرسه گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
نههههه عزیزم نزن این حرفووو....جشن تولد و عروسی و مهمونی شب نشینی خیلیم مهمه. تازه بچه ها که تو مهمونی و بازار و باشگاه و هزار جای دیگه کرونا نمیگیرن. بچه ها فقط تو مدرسه کرونا میگیرن. فقط مدرسه خطرناکه و مرکز کروناس
برای همین تا تقی به توقی میخوره مدارس باید تعطیل بشن. اصن مهمونی و دورهمی ها تو پخش شدن ویروس نقشی ندارن. فقط من نمیدونم تو موج های قبلی که ۸۰۰ نفر کشته میدادیم و مدارس هم تعطیل بودن، اون موقع کجاها باعث پخش ویروس می شدن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
در پاسخ به 12:53دومی
اگر اون زمان که هشتصد کشته می‌دادیم قطعا اگر مدارس و دانشگاهها باز بود آمار ما روی هزار خورده ای میرفت. قطعا می‌شود از ظرفیت فضای مجازی هم استفاده کرد و اینقد با جوون بچه های مردم بازی نشه. باز کردن مدارس و خصوصا دانشگاه ها که از خوابگاه بگیر تا سلف و... در زمان اوج گیری کرونا اشتباه بزرگی بود متاسفانه دولت تمام تمرکزشو گذاشته روی واکسن که حتی خود سازمان بهداشت جهانی گفته دولت ها تمرکز خود را فقط بر روی واکسن نگذارن و از شیوه های دیگر از جمله محدودیت استفاده بشه. اما کو گوش شنوا. بچه های مردم جونشون در خطر باشه که مبادا افت تحصیلی ایجاد بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
جریان چیه از وقتی واکسیناسیون کودکان شروع شده است ابتلا و بیماریشون بیشتر شده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
اینها مهم نیست مهم اینه که سطح علمی بچه ها افت نکنه!!
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
مثلا بچه های زیر 7 سال چی؟ اون ها هم مدرسه میروند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
افت سطح علمی به مراتب بسیار بسیار خطرناکتر از کرونا است
یعنی چه سه ساله مدارس تعطیلن
یعنی نرن مدرسه جشن تولداشونو هم تعطیل میکنن دور همی ها هم تعطیل میشن
تالارا باز باشن اما مدارس بسته
خدایا یه کم تعقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
علم یا درس!؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
به نظرمیادکه واکسن هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارد تازه بدن را هم ضعیفترمیکنه چون پسرم که 22سالشه قبل از تزریق واکسن بااینکه درکنار گروههای جهادی در بیمارستان رازی اهواز خدمت میکرد کرونا نگرفت ولی درحال حاضر علارغم تزریق دوزورعایت بهداشت کرونا گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
متاسفم برای وزارت بهداشت و وزیر کشور که کشور رو به این روز انداختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
یکی از دلیل هاش اینه که بچه ها میرن مهد کودک میرن مدرسه هم خودشون در گیر میشن هم خانواده
تو یکی از مهد کودک های حاشیه تهران رفتم واسه کاری دیدم همه بچه ها آبریزش بینی داره بدون ماسک رو سر کول هم بالا میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
مشکل اینه که وقتی هم مدارس تعطیل کنن اکثر خانواده ها فک می کنند باید برن گردش،تعداد کمی هستن که رعایت می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
زمانی که مسولین به خواهند بر اشتباه خود یعنی عدم بازگشت سراسری محدودیت ها پافشاری کنند نباید انتظار دیگری از اوضاع داشت