رئیس اداره نظارت بر راه‌های راه و شهرسازی استان قزوین از تکمیل ۹۰ درصدی فاز اول محور قزوین - تنکابن تا شهرک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -، سجادی نیا  گفت :  پروژه قزوین - الموت - تنکابن تا شهرک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالاً سال آینده افتتاح می شود و در صورت تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، این محور تا مرز استان مازندران به بهره برداری می‌رسد.

محور قزوین - رحیم آباد - کلاچای هم در کنار راه‌های موجود به توسعه گردشگری و محرومیت زدایی و ایجاد راه ارتباطی بین قزوین و استان گیلان کمک می‌کند.

طراحی راه‌ها بر اساس مشخصات هندسی و ایمنی و آئین نامه‌های موجود انجام می‌شود و در راه‌های اصلی و فرعی با چالش تصادف‌های روبه رو مواجه هستیم و برای اینکه آمار تصادف‌ها را کاهش دهیم باید محور‌های دو خطه را به چهار خط تبدیل کنیم.

 راه‌های ساخته شده از ۲ تا ۵ سال ضمانت دارند و سالیانه ۲ تا ۳ درصد از هزینه ساخت راه باید به بهسازی راه‌ها اختصاص یابد.

اداره کل راه و شهرسازی وظیفه ساخت راه‌ها را بر عهده دارد و نگهداری از آن‌ها بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

: مشکل عمده ما برای ساخت راه ها، اعتبارات ریالی است و به دلیل تحریم ها، خرید ماشین آلات مورد نیاز برای راهسازی و یا نوسازی آن‌ها برای پیمانکاران مشکل ساز شده است.

پیمانکاران به دلیل دریافت دیرهنگام اعتبارات دولتی برای ساخت راه ها، تمایلی به حضور در پروژه‌های راهسازی ندارند.

سجادی نیا با بیان اینکه در سال‌های قبل مسیر‌های استحفاظی استان قزوین دو بانده بود گفت: در حال حاضر اکثر مسیر‌های استان دو خطه و چهار خطه شده اند و اگر اعتبارات تأمین شود تمامی جاده‌های استان از دو خطه به چهار خطه تبدیل می‌شوند.

 قیر و آسفالت استفاده شده در پروژه‌های راه سازی استان قزوین در آزمایشگاه‌های مکانیک و خاک آزمایش می‌شوند و در صورتی که کیفیت لازم را نداشته باشند، پیمانکاران خاطی جریمه می‌شوند.

 در محور قزوین - ورس به جای آسفالت از سیمان و آهک استفاده کردیم و هزینه آن ۳۰ درصد کمتر از آسفالت بود و به دلیل اینکه فناوری آن هنوز در کشور و استان جا نیفتاده است به همین دلیل اجرا نمی‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های معاونت ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه در دهه فجرامسال بخشی از پروژه آوج - رزن به طول هزار و ۵۰۰ متر افتتاح می‌شود گفت: با تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی، درصدد هستیم باقیمانده محور آوج - رزن تا خط مرزی استان قزوین - همدان را چهار بانده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار