استاندار خراسان رضوی گفت: با بروز وضعیت قرمز کرونایی در مشهد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باش باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: متاسفانه وارد شرایطی خاص شده ایم و در بخش های مختلف متناسب با این شرایط مدیریت صورت خواهد گرفت.

او گفت: در بخش اول رعایت بهداشت، گسترش مسائل بهداشتی و تبلیغ آن حائز اهمیت است از این رو کمیته‌های مربوطه و اصناف، ضریب دقت و هوشیاری را به شدت افزایش دهند تا میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتقا یابد همچنین ضرورت دارد با استفاده از رسانه‌ها، تبلیغات محیطی و پیامک، مردم را هوشیار کنیم تا مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته استاندار خراسان رضوی در مناطق قرمز و نارنجی فعالیت مدارس کاملا غیرحضوری است همچنین در مناطقی که شرایط آنها زرد است به محض دیدن یک فرد، معلم و دانش آموز، وضعیت مدرسه و کلاس بررسی شود و در صورت شیوع، بلافاصله باید تعطیلی اعمال شود.

نظری گفت: در مکان‌هایی که بناست تجمعی برگزار شود مدت زمان یک ساعت و ۳۰ دقیقه و با ظرفیت ۲۵ درصد فعالیت مجاز خواهد بود ضمن این که افراد باید واکسن زده باشند و فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: رستوران‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی باید به شکل بیرون بر خدمات دهند و در مناطق زرد هم شرط فعالیت، افزایش ضریب مراقبت است.

بیمارستان‌ها در وضعیت قرمز کرونا آماده باش کامل باشند

همچنین استاندار خراسان رضوی صبح امروز و همزمان با بروز وضعیت قرمز در مشهد، به منظور سنجش میزان آمادگی مراکز درمانی و ارزیابی از نحوه پاسخگویی به بیماران به خصوص بیماران کرونایی، از دو بیمارستان امام رضا (ع) و قائم در مشهد بازدید کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید‌ها که از بخشهای مختلف بیمارستان ها صورت گرفت؛ ضمن دیدار و گفت‌وگو با کادر درمان، بر لزوم آمادگی صد درصدی آنها در برابر شیوع بیماری تاکید کرد و خواستار پاسخگویی مناسب و به موقع در قبال مراجع کنندگان شد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.