اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشت

فرماندار باشت گفت: بنیاد برکت طی سه سال گذشته بیش از ۷۸۰ طرح اشتغالزایی در این شهرستان اجرا کرده که ۲۲۰فقره آن طی سالجاری انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - نادر گرامی گفت: تعداد ۷۸۰ طرح اشتغالزایی در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی بوده است.

او گفت: از این تعداد طرح ها بیش از ۵۶۰ طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته بوده که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشت به اجرا درآمده است .

گرامی  گفت: بنیاد برکت بیش از ۳۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال را امسال برای این شهرستان در نظر گرفت که تاکنون ۲۲۰ طرح اجرا شده و مابقی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

فرماندار باشت گفت: این طرح ها در روستای محروم و کمتر توسعه یافته باشت اجرا شده که نقش موثری در تقویت معیشت و اقتصاد خانواده ها داشته است.

گرامی گفت: بیشتر این طرح ها در زمینه دامداری (دام سبک وسنگین)، طیور، قالی بافی ،خیاطی، پرورش وکشت گیاهان دارویی، زنبورداری، سوپرمارکت، مشاغل فنی بوده است.

ظرفیت های شهرستان برای کاهش نرخ بیکاری بکار گرفته شود

فرماندار باشت گفت:  دولت تمام تلاش خود را برای رفع معضل بیکاری انجام داده که مسئولان شهرستانی نیز نباید در این راستا از هیچ کوششی دریغ کنند.

 گرامی گفت: شهرستان باشت دارای ظرفیت های مناسبی برای ایجاد طرح های اشتغالزایی در بخش کشاورزی و صنعت است.

او گفت: در زمینه ایجاد اشتغال باید برنامه اصولی انجام شود و دستگاه های اجرایی با توجه به ظرفیت اداری خود می توانند در ایجاد اشتغالزایی نقش داشته باشند.

گرامی  گفت:  شهرک صنعتی خان احمد این شهرستان دارای مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار می باشد که تاکنون ۴۰ هکتار آن برای اجرای طرح های صنعتی واگذار شده است.

او گفت: این میزان هکتار زمین در قالب ۵۰ قرارداد در شهرک‌ صنعتی خان احمد در شهرستان باشت به سرمایه گذاران واگذار شده است.

فرماندار باشت گفت:  شهرک صنعتی خان احمد در شاهراه حیاتی شمال جنوب و محور مواصلاتی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس ، خوزستان، بوشهر قرار دارد که با توجه به موقعیت استراتژیک و ممتازی که دارد می تواند از شهرک های موفق در استان باشد.

گرامی گفت: طرح تولیدی  شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس تولید بیو اتانول سوختی در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و خوراک دام و طیور از  مهمترین طرح های در حال اجرا در شهرک صنعتی خان احمد باشت است.

او گفت: شهرک های صنعتی خان احمد با امکانات مناسب آب، برق و گاز  آماده استقبال از سرمایه گذاران است.

گرامی گفت: برخی از طرح های گردشگری و صنعتی این شهرستان نیمه تمام است که برای ادامه روند اجرایی نیاز به اعتبارات دارد و می طلبد متولیان امر در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ، مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اختصاص اعتبار به طرح های نیمه تمام گردشگری، کاهش نرخ بیکاری و واگذاری پروژه های اجرایی به پیمانکاران بومی از مهمترین موارد اعلام شده در این نشست بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.