سرپرست پلیس فتا استان زنجان گفت:عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان زنجانی دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -سرهنگ موسوی گفت: برابر وصول شکوائیه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع جهت شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او می گوید: با بررسی‌های فنی و به کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی، دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

سرپرست پلیس فتای زنجان گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

متهم از دوستان نزدیک شاکی بوده و با سوء استفاده از اعتماد او با مراجعه به دستگاه خودپرداز و دریافت وجه از کارت مالباخته، اقدام به تغییر رمز دوم اینترنتی کارت بانکی کرده و با دستیابی به اطلاعات کارت بانکی در فرصت مناسب طی چند مرحله به صورت غیر مجاز برداشت کرده است.

سرهنگ موسوی بابیان اینکه سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی از مهمترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است، گفت: کاربران در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت بانکی خود کوشا باشند و از قرار دادن کارت بانکی و اطلاعات آن در اختیار دیگران خودداری کنند.

او با اشاره به معرفی متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی، از مردم خواست تا سرویس پیامک حساب بانکی‌شان را فعال کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا هرگونه سوء استفاده احتمالى، سریعا از موضوع مطلع شوند.

سرپرست پلیس فتا استان زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.