مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: تاسیسات ۲ مرکز غیراستاندارد و ناایمن ذخیره سازی و توزیع گاز مایع در شهرستان ارومیه پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  منصور جلایر گفت: این ۲ مرکز که در شرایط غیراستاندارد و ناایمن فعالیت می‌کردند که توسط اداره کل استاندارد استان شناسایی و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، پلمب شدند.

وی می گوید: در راستای حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از سیلندر‌های گاز مایع، پس از بازرسی و نظارت ۲ سکوی سیلندرپرکنی در شهرستان ارومیه به دلیل عدم مطابقت با استاندارد‌های مربوطه و شرایط غیراستاندارد پلمب شدند.

به گفته مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تأسیسات سیلندرپرکنی گاز به منظور ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع احداث می‌شود و شرکت‌ها ملزم به رعایت استاندارد ملی ایران هستند. و در حال حاضر ۳۳ مرکز ذخیره سازی و توزیع گاز مایع در استان وجود دارند که رعایت استاندارد ملی در تمامی آن‌ها لازم الاجرا است.

جلایر گفت: بی‌توجهی به استاندارد تأسیسات ذخیره سازی و توزیع گاز مایع بسیار مخاطره‌آمیز بوده و انتظار می‌رود شرکت‌ها نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه حفظ سلامت، ایمنی و آرامش جامعه را از اهداف اصلی و خطوط قرمز این اداره برشمرد و گفت: در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم رعایت استاندارد‌ها در تمامی کالا‌ها و خدمات مشمول رعایت استاندارد‌های اجباری مورد تاکید بوده و اداره کل استاندارد استان به جد با متخلفانی که سلامت و ایمنی مردم را به خطر بیاندازد برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.