استاندار اردبیل با تاکید بر تسهیل روند سرمایه گذاری در استان، هموار شدن این مسیر را موجب افزایش سرانه تولید ناخالص استان دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوز‌های سرمایه گذاری و متولیان بخش خصوصی در خصوص تسهیل در روند سرمایه گذاری باید بیش از پیش تلاش کرده و به تقویت بخش تولید اهمیت بیشتری قائل شوند.

استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تولید و کاهش مقررات غیر ضروری در حوزه تولید، گفت: ماموریت مسوولان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، مضاعف شده و باید بیش از پیش در این راستا تلاش شده و زمینه سرمایه گذاری و تولید، تسهیل شود.

عاملی: حمایت از تولید خط قرمز ماست، افزایش درآمد‌های مالیاتی را به شرط افزایش تولید و درآمد، دارای توجیه دانست.

به گفته او رونق تولید در استان علاوه بر رشد اقتصادی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی را به دنبال دارد.

استاندار اردبیل در ادامه خواستار فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری، تشریح اطلس سرمایه گذاری و ارائه برنامه‌های تسهیل در خصوص جذب و حمایت از سرمایه گذاران در اداره کل اقتصاد و دارایی استان شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل نیز در این جلسه ارائه مشوق‌های بانکی، واگذاری زمین و تسهیل در صدور مجوز‌ها را از جمله ضرورت‌های بهبود فضای کسب و کار در استان دانست.

حسین پیرموذن با اشاره به تجارب کشور‌های مختلف در زمینه حمایت از سرمایه گذاران، گفت: در این کشور‌ها بسته‌های سرمایه گذاری بر اساس آمایش منطقه‌ای تدوین و در دسترس متقاضیان سرمایه گذاری قرار می‌گیرد که لازم است این موضوع مورد نظر قرار گیرد.

او تسهیل در پنجره واحد سرمایه گذاری را در جذب سرمایه گذاران خارجی بااهمیت دانست و خواستار کاهش روند صدور مجوز‌ها و اخذ استعلامات متعدد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.