وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد این کشور برای تامین امنیت حریم هوایی امارات در مقابل حملات یمن با ابوظبی همکاری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز (جمعه) در توییتی در حساب رسمی خود اعلام کرد که این کشور به امارات کمک خواهد کرد تا حریم هوایی خود را از حملات یمنی‌ها حفظ کند.

بر اساس گزارش العین، پارلی در این خصوص نوشت: «امارات متحده عربی در ماه ژانویه مورد حملات جدی در خاک خود قرار گرفت و فرانسه برای نشان دادن همبستگی خود با این کشور دوست، تصمیم به ارائه پشتیبانی نظامی به ویژه برای محافظت از حریم هوایی در برابر هرگونه تجاوزی گرفته است»!

پیش از این «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حاضر به صورت غیرمستقیم در تجاوز به یمن شرکت دارند، تاکید کرده بود: اگر اسرائیل یا آمریکا به صورت مستقیم به یمن حمله کنند یمنی‌ها پاسخ خواهند داد و از کسی نمی‌ترسند. تجاوز به یمن در اصل تجاوز آمریکایی و اسرائیلی است چرا که تجاوز به یمن از ریاض یا ابوظبی اعلام نشد بلکه از واشنگتن اعلام شد.

این مقام یمنی در ادامه نیز هشدار داد تا زمانی که یمن روی آرامش و امنیت را نبیند امارات نیز امن نخواهد بود.

امارات طی هفته‌های گذشته چندین بار مورد حمله پهپادی و موشکی قرار گرفته و مناطق مهم و حساس در ابوظبی و دبی مورد هدف بوده‌اند. این حملات در پی تنش‌زایی امارات و مزدوران آن در یمن علیه مردم این کشور انجام شده و نیرو‌های یمنی تهدید کرده‌اند که اگر امارات تنش‌زایی خود را متوقف نکند حملات به مراکز حساس آن ادامه‌دار خواهد بود.

درپی این حملات، ابوظبی از رژیم صهیونیستی خواسته تا ضمن تقویت همکاری‌های دفاعی و اطلاعاتی، در زمینه پدافند هوایی و مقابله با حملات موشکی و پهپادی به امارات کمک کند. رژیم صهیونیستی وعده داده این درخواست امارات را بررسی می‌کند، اما در همین حین تمایل ندارد تکنولوژی خود را در اختیار امارات قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
دنیا را به جون هم انداختیم،،ارمغان ما شده جنگ و نفرت،،خیلی هم خوشحالیم
آخرین اخبار