سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری ۵۹ کودک با علائم مشکوک تنفسی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-محمدمهدی مجذوبی در ستاد مقابله با کرونا استان،گفت:  ۱۰ کودک در ۲۴ ساعت گذشته  بستری شدند و روزانه ۶ تا ۱۱ کودک مشکوک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند که ۱۸ تا ۲۰ درصد از مجموع بستری‌های موارد مثبت ابتلا هستند.

او گفت:یک هفته گذشته روند آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان افزایشی شده به نحوی که تعداد بیماران بستری جدید مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش عادی به ۸۰ نفر و تعداد مراجعان سرپایی با علایم مشکوک نیز به بیش از ۸۰۰ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:خوشبختانه مرگ افراد زیر ۱۸ سال براثر ابتلا به کرونا در استان همدان به ثبت نرسیده است.

به گفته مجذوبی حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده است که شامل ۹۲/۱ درصد دُز اول، ۸۰/۷ درصد دُز دوم و ۲۷/۷ درصد دز سوم می‌شود.

او گفت: میزان استقبال بانوان باردار برای تزریق واکسن کرونا نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته و تاکنون ۶۹ درصد بانوان باردار در استان، دُز اول و ۵۲ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:چگونگی- فعالیت مدارس مورد تاکید است چرا که ابتلای یک دانش آموز به کرونا موجب مبتلا شدن مجموع دانش آموزان حاضر در یک کلاس به ویروس می‌شود بنابراین در صورت شناسایی مورد ابتلا، بلافاصله باید کلاس درس را تعطیل کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان روبه کاهش است به نحوی که از ۵۲ درصد به ۴۸/۲۸ درصد رسیده است.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی گفت: وضعیت اماکن ۹ گانه و مراکز حساس در طرح جامع مدیریت هوشمند بیماری کرونا از نظر رعایت شیوه‌های بهداشتی نیز از سوم تا ۱۱ بهمن مورد بررسی قرار گرفت که نشان دهنده استفاده ۵۱ درصدی از ماسک در این اماکن است.

به گفته او براساس نتایج حاصله از بازدیدها، ۲۷ درصد متصدیان بانک و ۵۰ درصد مراجعان به این اماکن از ماسک استفاده نمی‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: موارد مثبت سرپایی از ۱۹۵ نفر در سوم بهمن به ۸۶۰ نفر در یازدهم این ماه رسیده است.

ترکمان اسدی گفت:۸۱ مرکز واکسیناسیون به همراه یک مرکز سیار در استان همدان فعال است.

به گفته او ۷۸ هزار و ۹۲۰ نفر از جمعیت استان همدان در رده سنی ۹ تا ۱۱ سال قرار دارند که با آغاز واکسیناسیون این گروه سنی از هفته گذشته، ۴/۵ درصد این گروه سنی دُز اول واکسن خود را تزریق کردند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.