استاندار ایلام با بیان اینکه در خصوص تعطیلی مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، گفت: رویکرد این ستاد در حوزه مدارس، تعطیلی گسترده نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - حسن بهرام نیا در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام گفت: این موضوع به آموزش و پرورش ابلاغ شده است که در صورت وجود موارد خاص و موردی نسبت به تعطیلی کلاس‌ها با توجه به شرایط خاص آن منطقه یا شهرستان اقدام شود.

او گفت: اطلاع رسانی باید فقط از طریق سخنگوی ستاد کرونا باشد و همه اطلاعات و اخبار نیز از این محل گرفته شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تاکید ما بر محدودیت‌های نقطه‌ای و هوشمند است، گفت: به رغم اینکه شیوع اُمیکرون زیاد شده است، راهکار برای جلوگیری از این امر تعطیلی گسترده نیست بلکه باید محدودیت‌های هوشمند اعمال شود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه تمامی ادارات به سامانه ماسک دسترسی دارند و می‌توانند افراد و کارمندانی که واکسن نزده‌اند را شناسایی، پایش و رصد کنند،گفت: کارگزینی ادارات با رصد و پایش آمار واکسن کارمندان، از ورود کارمندانی که واکسن نزده‌اند ممانعت به عمل آورند.

او در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف نیز گفت: در صورت امکان برگزاری آیین معنوی اعتکاف علاوه بر تزریق ۲ نوبت واکسن تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و با حداقل ظرفیت برگزار و از ورود افراد بالای ۶۰ سال جلوگیری شود.

استاندار ایلام در خصوص برگزاری انتخابات مجمع اصناف استان نیز گفت: برگزاری این انتخابات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هیچ مانعی ندارد.

بهرام‌نیا با اشاره به تردد زائران از مرز مهران نیز گفت: با توجه به اینکه اعزام زائران در مسیر رفت به صورت هوایی و در قالب کاروان بوده و مسیر بازگشت آنان به صورت زمینی است باید با تدابیر خاص از ورود زائران به کشور در مرز مهران تست گرفته و موارد مشکوک قرنطینه شوند.

او در خصوص برگزاری مراسم ۲۲ بهمن نیز گفت: در این خصوص تا کنون تصمیمی توسط ستاد مرکزی کرونا اتخاذ نشده است.

استاندار ایلام با قدردانی از رسانه‌های استان برای آگاهی‌افزایی عمومی و تبیین اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌منظور مدیریت بیماری و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا،گفت: خبرنگاران همواره در کنار مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار داشتند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.