همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور استاندار فارس عملیات اجرایی ساخت مخزن ده هزار متر مکعبی گلدشت حافظ آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  استاندار فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه پر فروغ فجر گفت: قرارگاه آب استان با حضور مدیران ۹ سازمان مرتبط تشکیل شده و وضعیت آب شیراز روزانه رصد می‌شود.

محمدهادی ایمانیه گفت: همچنین در راستای بهتر انجام پروژه‌ها با رایزنی تیپ الهادی متعلق به قرارگاه مهندسی سپاه مقرر شده تا از ماشین‌آلات آنان بهره لازم را ببریم.

او گفت: در بسیاری از استان‌ها با پیش فروش پساب فاضلاب موفق به اجرای پروژه‌ها و شبکه فاضلاب شده‌اند که از این الگو می‌توانیم در اجرای پروژه‌ها بهره گیریم.

استاندار فارس گفت: می‌توانیم در شهر صدرا با پیش فروش پساب فاضلاب به باغ شهری‌ها یا شهرداری جهت آبیاری درختان و فضای سبز و اجرای پروژه‌های تصفیه خانه یا شبکه فاضلاب کمک کنیم و در شهر شیراز نیز با پیش فروش پساب به شهرداری یا شهرک صنعتی مشکل فاضلاب را حل کرد.

اردکانی مسئول قرارگاه آب استان نیز پایدارترین و مطمئن‌ترین راه تامین آب برای صنایع و فضای سبز را استفاده از پساب فاضلاب عنوان کرد.

بهمن بهروزی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آبفای شیراز نیز گفت: مخزن ده هزار متر مکعبی گلدشت حافظ برای ۴۳ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است.

او گفت: در کشور سهم بهره‌مندی هر مشترک از ظرفیت مخازن حدود هشت دهم تا یک متر مکعب است که در شهر شیراز با ۸۲۰ هزار مشترک حدود ۶۵۰ هزار متر مکعب مخزن آب نیاز است.

بهروزی گفت: در حال حاضر سهم بهره‌مندی هر مشترک در شهر شیراز از مخازن حدود پنج دهم است که با اجرای مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی گلدشت حافظ و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی سرتل حسین آباد و مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی میانرود سهم بهره‌مندی هر شهروند از مخازن به ۶ دهم می‌رسد.

او گفت: افزایش ظرفیت مخازن در دستور کار قرار دارد و مخزن برف فروشان با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب، مخزن سلطان آباد با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و مخزن دینکان در اوایل سال آینده به مرحله اجرا در خواهند آمد.

بهروزی گفت: همزمان با اجرای این طرح‌ها خطوط انتقال نیز به طول بیش از ۴۵ کیلومتر به صورت خطوط رفت و برگشت اجرا می‌شود که با اجرای این برنامه‌ها آب مطمئنی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

او گفت: اعتبار پروژه مخزن ده هزار متر مکعب گلدشت حافظ در حال حاضر با برآورد اولیه ۳۵ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان عملیات اجرایی به ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان افزایش یابد و این پروژه در طول ۱۸ با بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار