حوزه پزشکی و درمان تا پیش از انقلاب در خراسان جنوبی عقب مانده بود اما حالا به برکت انقلاب، این حوزه پیشرفت زیادی را به خود دیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - خراسان جنوبی استانی است که به دلیل کم توجهی ها تا قبل از پیروزی انقلاب تنها یک بیمارستان آن‌هم با پزشکانی خارجی و البته تنها چند بخش کوچک درمانی داشت.

در سال‌های پس از انقلاب اسلامی پزشکان و متخصصان خراسان جنوبی توانسته اند در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی به موفقیت‌هایی دست یابند؛ حالا پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، تخصصی‌ترین عمل‌های جراحی توسط مجرب‌ترین متخصصان استان انجام می‌شود.

وفور مراکز درمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: تا قبل از پیروزی انقلاب حتی یک مرکز و خانه بهداشت هم در نزدیکی محل سکونت پیدا نمی‌کردیم.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید: حالا علاوه بر اینکه مراکز درمانی افزایش گسترده‌ای پیدا کرده اند، قیمت خدمات درمانی نیز کاهش یافته اند و می‌توان با کمترین هزینه به درمان مشغول شد.

یکی از روستائیان خراسان جنوبی نیز می‌گوید: دیگر نیازی نیست که به دلیل یک بیماری ساده مثل سرماخوردگی به شهر مراجعه کنیم و می‌توانیم از طریق مرکز بهداشت روستا، خدمات درمانی دریافت کنیم.

پیشرفت خراسان جنوبی در حوزه بهداشت و درمان

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سالانه حدود ۴ هزار دانشجوی پزشکی در رشته‌های مختلف از جمله اعصاب، قلب، داخلی و اطفال در استان فارغ التحصیل می‌شوند.

او گفت: در حال حاضر ۱۷۰ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی فعال را در استان داریم.

تا پیش از انقلاب مراکز بهداشت در استان تنها ۲۲ مرکز بودند.

موسوی میرزایی گفت: ۳۱۵ خانه بهداشت نیز در استان فعال است که ۲۰۰ پزشک و حدود ۲۸ دندانپزشک در آن‌ها به خدمت رسانی مشغول هستند.

۲ هزار تخت بیمارستانی در خراسان جنوبی موجود است و استان در رتبه چهارم تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.