رییس سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با لی کچیانگ، نخست وزیر چین خواستار همکاری‌های بیشتر برای یافتن منشا اصلی ویروس کرونا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با لی کچیانگ، نخست وزیر چین خواست تا مقامات بهداشتی پکن همکاری‌های قوی تری برای یافتن منشا اصلی ویروس کرونا در جهان با ماموران بهداشتی این سازمان داشته باشند.

به گفته خبرگزاری رویترز، تدروس آدهانوم پیشتر مقامات بهداشتی چین را تحت فشار قرار داده بود تا اطلاعات و داده‌های مربوط به منشا کرونا را در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار دهند.

آدهانوم در پیامی توئیتری نوشت: از گفتگو با نخست وزیر چین بسیار خرسندم. ما باید تلاش‌های بیشتری برای شناسایی منشا و کنترل همه گیری کرونا انجام دهیم.  در سال ۲۰۲۲ باید بکوشیم تا بیش از ۷۰ درصد از جمعیت جهان را علیه کرونا واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم تا چین همکاری‌های بیشتری در زمینه ارائه اطلاعات و داده‌های دقیق‌تر درباره منشا کرونا با نمایندگان ما داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت سال گذشته گروهی از مشاوران علمی برای شناسایی ریشه‌های ویروس کرونا در جهان را تاسیس کرد و از چین خواست تا داده‌های آزمایشگاهی خام خود را در اختیار این گروه قرار دهد.

دولت چین، اما با استناد بر قانون حفظ حریم بیماران ارائه هر گونه اطلاعات و شواهد در این زمینه را رد کرد. مقامات پکن بار‌ها منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا را که آمریکا و غرب مدعی آن هستند رد کرده و آن را نتیجه انتقال از حیوان به انسان می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
امریکاییها با این بیماری خواستند چین را زمین بزنند خودشان زمین خوردند
آخرین اخبار