۱۶ روستای مراغه از نعمت گاز بهره‌مند شدند

به مناسبت دهه فجر عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای مراغه به بهره برداری رسید و کلنگ گازرسانی به ۲ روستای دیگر به زمین زده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه  در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های گازرسانی به صورت نمادین در روستای خطب سفلی گفت: در طول ۲ سال گذشته ۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بی بهره بودند که با تلاش و پیگیری های همه مسئولان از این تعداد ۴۹ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

برای گازرسانی به ۱۶ روستای شهرستان در دورترین مناطق بخش سراجوی مراغه ۶۳ هزار و ۶۴۷ متر شبکه اجرا شده و بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که این مبلغ نشان دهنده هزینه ۵۰ درصدی اعتبارات گاز استان در مراغه است.

 با بهره برداری از این طرح ها در مجموع ۳۶۴ خانوار روستاهای جهانگیرکندی، اورتاقشلاق، گونه باخان، مین باش حصارلو، فتح اله بلاغی، مولو، قوش قیه‌سی، قطان، اوزون اوبه، مندل‌بسر، تازه‌کند گلچوان، دراج سفلی و علیا، چناق‌بلاغ سفلی، خطب سفلی و ساروجه از نعمت گاز بهره مند شدند.

 همچنین امروز به مناسبت چهل و سومین سالگرد گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی عملیات گازرسانی به ۲ روستای علوکندی و بادام لو با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد که امیدواریم با اتمام این طرح ها تا نیمه نخست سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

دهقانی رئیس اداره گاز شهرستان مراغه نیز گفت: در حال حاضر ۱۴۳ روستای شهرستان(۹۹ درصد) از نعمت گاز بهره مند هستند که پس از تکمیل طرح های گازرسانی به روستاهای در دست اجرا درصد بهره‌مندی به ۹۹.۵ درصد خواهد رسید.

 درصد بهره‌مندی خانوارهای کل شهرستان هم ۹۹.۶ درصد است که با اتمام طرح های در دست اجرا به ۹۹.۸ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.