مدیر بهره برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت:به دلیل برودت هوا در دی ماه امسال۶۴ درصد مصارف گاز این استان به بخش خانگی اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - آریان پور با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال به طور میانگین ۲۲.۵ درصد گاز استان  آذربایجان شرقی در بخش خانگی مصرف شده است، گفت: به دلیل برودت هوا در دی ماه امسال۶۴ درصد مصارف گاز این استان به بخش خانگی اختصاص یافت.

 این در حالی است که در شرایط عادی مصرف و در ۶ ماهه اول امسال، سهم بخش خانگی صرفاً ۲۲.۵ درصد از کل مصارف استان بوده و بیشترین رقم مصرف در همین بازه زمانی مربوط به نیروگاه‌ها با بیش از ۳۶.۵ درصد بوده است.

با توجه به قرار گرفتن آذربایجان شرقی در نقاط انتهایی خطوط سراسری گازرسانی و با لحاظ اینکه بیشتر شهر‌های این استان در اقلیم سرد کشور واقع شده اند، اولویت شرکت در زمان اوج مصرف، حفظ پایداری جریان گاز طبیعی و جلوگیری از قطع یا افت فشار گاز مشترکین به ویژه در بخش خانگی بوده که به رغم عبور سامانه‌های بارشی شدید از استان، این هدف محقق شده است.

پایش روزانه مصارف گاز ادارات و دستگاه‌های دولتی از سی ام آبان ماه امسال تاکنون به تعداد یک هزار و ۲۸ مورد، حفظ و نگهداری تاسیسات گازرسانی و جلوگیری از هدررفت گاز، اعمال محدودیت مصرف صنایع عمده در مقاطع زمانی اوج مصرف، از مهمترین اقدامات شرکت در حفظ پایداری جریان گاز مصرفی مردم می‌باشد.

 حفظ پایداری گاز مشترکین خانگی و مصارف گرمایشی مردم، مستلزم کاهش و اعمال محدودیت سایر مصارف غیرخانگی در استان بوده که منجر به تحمیل هزینه‌های زاید و ضرر و زیان اقتصادی به بخش‌های صنعتی و تولیدی شده و کاهش ارزش افزوده و کیفیت محصولات را نیز به دنبال دارد؛ بر این اساس کماکان ضرورت رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در گرمایش محیط‌های مورد استفاده توسط مصرف کنندگان مورد تاکید است.

 اکنون یک میلیون و ۷۱۰ هزار مشترک آذربایجان شرقی در قالب ۳۲۶ هزار و ۲۱۹ خانوار زیرپوشش گاز طبیعی هستند که با احتساب پروژه‌های دهه مبارک فجر، ۹۹۰ خانوار جدید به این تعداد افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مصرف گاز ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.