مردم نقاط مختلف شهرستان دشتی با مشکلاتی در زمینه تأمین آب روبرو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- استان بوشهر در حالی مشکل کم آبی دارد که به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود و بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد.

افزایش میزان مصرف آب شرب، توسعه صنایع و کاهش آب‌دهی منابع استان باعث تشدید مشکلات بخش آب در این استان شده است.

در حالی که حدود ۹۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود، طی دهه‌های گذشته هیچ فکری برای جبران این کمبودها و کاهش وابستگی صورت نگرفته است.

اگرچه در سال‌های اخیر اقداماتی برای اجرای تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا در سواحل استان بوشهر صورت گرفته ولی این اقدامات کافی نیست و باید ضمن تکمیل سدهای تأمین‌کننده آب شرب، زمینه گسترش تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان نیز فراهم شود.

شهرستان دشتی علی‌رغم داشتن نوار ساحلی و ظرفیت خوب برای برداشت آب از دریا و شیرین‌سازی آن، با کمبودهای منابع آبی روبرو است.

فرسودگی شبکه آب دشتی

فرماندار شهرستان دشتی گفت: پرتی و فرسودگی شبکه‌های آب در سطح شهرستان زیاد است که نیازمند بازسازی جدی است.

علی بحرانی می گوید:  انتظار داریم مجموعه آب اقدامات مورد نیاز در زمینه رفع مشکل آب شهرستان را تا قبل از فصل تابستان انجام دهند.

دغدغه مردم باید به حداقل برسد

بحرانی، فرماندار شهرستان دشتی می گوید: از طرح‌های آبرسانی در سطح شهرستان حمایت می‌شود و در تخصیص اعتبارات در اولویت قرار دارند.

به گفته او اصلاح قبوض آب در روستا از مطالبات مردم است که باید در آن بازنگری شود.

وضعیت آب در دشتی بهبود می‌یابد

معاون آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: طرح‌های آبرسانی در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران در شهرستان دشتی اجرا می‌شود.

ایمان ایمانی می گوید: بازسازی و نوسازی قسمتی از خط انتقال دهستان کبگان و نوسازی آن در قالب همین پروژه‌ها اجرایی می‌شود و با اجرای این پروژه بخشی از مشکلات مردم دهستان کبگان رفع می‌شود.

به گفته معاون آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای این طرح‌ها نقش بسزایی در جلوگیری از پرتی آب و قطعی مکرر آب دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.