مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در دهه فجر امسال ۱۳۳ پروژه گازرسانی به واحد‌های صنعتی و ۱۴ پروژه زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مهندس احمد فعله گری گفت: شرکت گاز استان کردستان پروژه‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی، صنایع تولیدی را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان تعداد واحد‌های قابل افتتاح هر شهرستان را به تفکیک این گونه اعلام کرد و گفت: شهرستان سنندج ۱۳ واحد صنعتی و ۱ پروژه مقاوم سازی، شهرستان بانه ۶ واحد صنعتی و ۲ پروژه زیربنایی، شهرستان دهگلان ۲۶ واحد تولیدی و صنعتی، شهرستان دیواندره ۱۴ مورد واحد صنعتی و ۲ مورد افزایش ظرفیت ایستگاه، سقز ۱۴ واحد صنعتی و ۵ پروژه زیربنایی، قروه ۱۷ واحد صنعتی، شهرستان کامیاران ۲۴ واحد صنعتی و ۴ پروژه زیربنایی، مریوان ۴ واحد تولیدی و صنعتی و شهرستان بیجار ۱۵ واحد صنعتی در ایام الله دهه مبارک فجر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل  می شوند.

به گفته او: در کردستان هزار و۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از ۵۲ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند.

فعله گری گفت:تا کنون ۸۹۷ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند که ۱۳۳ مورد آن به اضافه ۱۴ پروژه زیر بنایی نیز در سال جاری انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت:در مجموع  اعتبارات هزینه شده و تخصیص داده شده به این پروژه ها در بخش روستایی ۶۱ میلیارد تومان و برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی و ۱۴ پروژه زیربنایی و مقاوم سازی، اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان و برای ۳۶ پروژه کلنگ زنی ۶۸ میلیارد تومان می باشد.

گفتنی است؛برای گاز رسانی به ۱۳۳ پروژه گازرسانی به واحد‌های صنعتی افتتاح شده و ۱۴ پروژه زیربنایی و مقاوم سازی بیش از ۸۰ هزار متر شبکه گذاری صورت گرفته و ۲۵۴ علمک نیز نصب شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گازرسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.