وزیر امور خارجه گفت: در روند فعلی مذاکرات ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای را از طرف آمریکایی ندیده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان گفت: در مذاکرات هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکرده‌ایم و به‌دنبال یک توافق خوب هستیم و به‌دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

به گفته امیرعبداللهیان مذاکرات بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن یک توافق خوب و تأمین منافع کشور باشد، پیش می‌رود. اقداماتی روی کاغذ انجام می‌شود، اما آن چه برای ما مهم است عمل طرف آمریکایی است.

وزیر امور خارجه یادآور شد آمریکایی‌ها از طریق برخی از واسطه‌ها پیام‌های مکرری برای ما می‌فرستند و مدعی هستند که دارای حسن نیت هستیم. در روند فعلی مذاکرات ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای را از طرف آمریکایی ندیده‌ایم.

به گفته امیرعبداللهیان ابتکار‌هایی که در مذاکرات ۱+۴ و از طریق non-paper به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی تبادل می‌شود باید قابل مشاهده باشد و یا اینکه در عمل شاهد لغو بخشی از تحریم‌ها باشیم.

در حالی که پس از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق برجام، جمهوری اسلامی با کشورهای موسوم به ۴+۱ گفت‌وگو می‌کند، رسانه‌ها برای موضوع گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا گمانه‌زنی‌هایی داشته‌اند.

با این حال، علی باقری  رئیس گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
ما به خیر شما
امیدی نیست
شر نرسان
مذاکره بدون مذاکره
چونکه اصلا بنفع مان نیست
همین مذاکره باعث شکست دولت روحانی و یار و قارش شد
جونکه توهم زده بودند که مذاکره مشکل گشا است
چرا کشورهای دیگه تحت سخت ترین وضعیت اقتصادی ایند
تورم از جمله ترکیه
با همه کشورها رابطه داره و تحت تحریم هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
مردم میدونن توافقی در کارنیس..آقای وزیربرگرد..دلالان تحریم نمیگذارن مردم آب خوش ازگلوشون پایین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
ما ملت گیج شدیم در دولت قبلی هر لحظه خبر از مذاکره وتیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود و با هر خبر هم قیمت ها تغییر می‌کرد اما در این دولت که همه ملت منتظر گشایش وفرجی برای ارزانی هستند .هیچ خبری از مذاکره و مذاکره کنندگان که نیست اما همه صحبت از توافق و پایان بدبختیها دارند اما قیمت ها و بازار هنوز ارزانی که نه گرانتر هم شده ما ملت را دولت رییسی واقعاً گیج کرده هیچ دولتی این چنین نبوده واقعاً هر دولتی که کارش را شروع میکرد لااقل اول کار اگر چیزی را ارزان نمیکرد لااقل گرانتر هم نمیکرد و تا پایان سال افزایش قیمت نداشت فقط سال به سال وروزهای آخر عمر دولت بازار هرج و مرج داشت اما دولت جدید که همه امید وانتظار دیگری داشتند بر خلاف همه دولت‌ها کار کرده و متأسفانه امید که هیچ مردم بیچاره واقعاً گیج شدند واقعاً مسولین از قیمت اجناس بازار مخصوصا در شهرستانها خبر دارند و واقعیت بازار را میدانند و یا نه فقط وفقط به گزارش گزارشگران خودشان ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
چرا امریکا را بمباران اتمی نکنیم! باید زود اقدام اتمی کنیم! خیلی زود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
چرا مذاکره می کنید فعالیت هسته ای دلخواه خود را داشته باشید و اگر رضایت آمریکا شرط است چرا تصمیم نمی‌گیرید تمامش کنید شرکت شما در مذاکرات به معنی چیست؟؟؟ مردم پیشرفت و ترقی و زندگی میخواهند فشار مشکلات اقتصادی یک طرف قضیه است جهان خیلی سریع دارد رشدمیکند جوانان ما دانش روز میخواهند و هم اقتصاد و تحول و رشد در همه جنبه ها بنابراین تلاش کنیم کشور آزاد و آباد داشته باشیم بطوریکه همه آرزوکنند ایران را ببینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
هیهات من الذله..
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۱۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
توافقی خوب است که همه تحریم‌های ایران رفع شوند و با تضمین کافی جهانی و راستی آزمایی ملی تمام حق هسته ای ایران در انواع پیشرفتهای هسته ای و ذخیره مواد در خاک خودمان به رسمیت شناخته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
این موش های کثیف زبون دیپلماتیک سرشون نمیشه باید انقلابی و قاطع باشون حرف بزنید وگرنه آش همانا و کاسه همانا
آخرین اخبار