مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از احیای سه کارگاه چرم‌دوزی در این شهرستان با کمک تسهیلات اشتغال‌زایی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد طاهریان‎ گفت: با توجه به این‌که یکی از سیاست‎های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی احیای هنر‌های سنتی در چناران است با شناسایی و کمک هنرمندان کارآفرین شهرستان تاکنون رشته‌های زیورآلات، چرم دوزی، سرمه‌دوزی، نمدمالی و فرت‌بافی احیا شده است. با کمک کارگروه اشتغال شهرستان تاکنون سه میلیارد ریال تسهیلات برای احیای رشته چرم‎ دوزی پرداخت شده است.

در حال حاضر ۱۵ نفر در این سه کارگاه به صورت مستقیم فعالیت دارند و علاوه بر تولید محصولات چرمی، ۲۰ هنرجو را نیز آموزش می‌دهند.

او گفت: با توجه به این‌که یکی از سیاست‎های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی احیای هنر‌های سنتی در این شهرستان است با شناسایی و کمک هنرمندان کارآفرین شهرستان تاکنون رشته‌های زیورآلات، چرم دوزی، سرمه‌دوزی، نمدمالی و فرت‌بافی احیا شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: با احیای این هنر و ایجاد کارگاه، هم محصولات تولیدی از جمله کیف‌های چرمی مردانه و زنانه، کمربند، جلد قرآن و دیگر محصولات چرمی فروخته و هم هنرچرم‌دوزی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

طاهریان گفت: محصولات چرمی ماندگاری بالایی دارد و هنرمندان این شهرستان، تولیدات خود را در شهرستان، استان و حتی استان‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.