همزمان با نخستین روز کاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز نخستین واحد سیار فرآورش نفت شرکت ملی حفاری ایران رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - نخستین واحد سیار فرآورش نفت (MOT) شرکت ملی حفاری ایران در نوع خود یک کارخانه مجهز بهره برداری نفت تلقی می‌گردد بر روی چهار دستگاه تریلر نصب و جابجایی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چاه‌های نفتی امکان پذیر می‌باشد.

رئیس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت ملی حفاری گفت: با پیوستن این واحد به ناوگان خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران امکان ارائه خدمات یکپارچه تخصصی در چاه‌های نفتی به خصوص تعمیر چاه‌های در دست بهره برداری فراهم گردید.

به گفته  افشین ابوالحسنی ساخت این واحد با توجه به درخواست مناطق نفت خیز جنوب و همچنین دستور العمل وزارت نفت در خصوص ممنوعیت سوزاندن نفت در گودال‌های سوخت، به منظور رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و کنترل آلاینده‌ها و در راستای جلوگیری از اتلاف انرژی و خسارت مالی ناشی از هدر رفت سرمایه ملی در دستور کار قرار گرفت.

او می گوید: با امکانات موجود شرکت و استفاده از ظرفیت‌های سازندگان داخلی این تجهیز مهم ساخته و آماده بهره برداری شد.

رئیس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: دستگاه سیار فرآورش نفت در عملیات‌های اسید کاری جهت خنثی سازی اثر اسید برای جلوگیری از خوردگی شیمیایی ادوات و اتصالات و به عنوان یکی از روش‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی مورد توجه کارفرمایان قرار دارد و در عملیات احیای چاه‌ها و بالابردن دبی تولید با استفاده از مجموعه‌های اسید کاری و لوله مغزی سیار کاربرد دارد.

 مجموعه MOT می‌تواند گاز، آب نمک و ذرات شن را از نفت خام تولیدی حاصل از فرآیند‌های همزمان جدا سازی و با توجه به شرایط هر چاه نفت مربوط را با حذف ذرات جامد به خطوط لوله بهره برداری و در نهایت واحد‌های بهره‌برداری پمپاژ نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار