مقامات انگلیس و کره جنوبی قرار است به منظور اصلاح بخش‌های اقتصادی آسیب دیده از همه گیری کرونا توافق نامه تجاری با یکدیگر امضا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- امروز (دوشنبه) قرار است ماری ترولیان، وزیر تجارت و بازرگانی انگلیس میزبان همتای کره ای خود، یئو هان کو در لندن باشد.

به گفته خبرگزاری رویترز، انگلیس از زمان خروج خود از اتحادیه اروپا به دنبال تقویت روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشور‌های جهان از جمله کشور‌های در حال رشد در سراسر آسیا و منطقه اقیانوسیه است.

ترولیان، وزیر تجارت و بازرگانی انگلیس در بیانیه‌ای به این مناسبت گفت: ما خواهان گسترش همکاری‌های اقتصادی گسترده با کشور‌های در حال توسعه در حوزه اقیانوس آرام هستیم. ما می‌خواهیم روابط خود را با کره جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین اقتصاد‌های جهان تقویت کنیم.

نشست امروز میان مقامات دو کشور انگلیس و کره جنوبی مقدمه‌ای برای مذاکرات رمسمی تجاری میان دو کشور است که قرار است در اواخر سال جاری میلادی برگزار شود.

در حال حاضر به دلیل سوء مدیریت و انتقاد‌های بسیار زیاد به دولت بوریس جانسون برای کنترل همه گیری کرونا و نیز آسیب شدید اقتصادی لندن در این دوران مردم در بخش‌های مختلف این کشور شاهد تورمی بی سابقه هستند.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند میزان تورم اقتصادی در انگلیس در سال‌های اخیر به بالاترین میزان خود در ۳۰ سال گذشته رسیده است. انگلیس در این دیدار به دنبال تامین نیاز‌های اقتصادی خود در عرصه‌های مختلف است. به دلیل کمبود شدید نیمه هادی ها، صنعت خودروسازی در انگلیس تقریباً به حالت تعطیل در آمده است.

به گفته مقامات دولتی لندن، در سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۱ میزان مراودات تجاری میان انگلیس و کره جنوبی حدود ۱۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است. گفته می‌شود هر دو کشور به دنبال پیوستن به یک پیمان تجاری فرامرزی مشترک هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار