نماینده مردم اهواز در مجلس اعلام کرد که هدف از اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان، فرماندار و استاندار شدن ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یوسفی در مخالفت با طرح اصلاح قانون «ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» برای خانواده شهدا، رزمندگان و ... گفت: یکی از اقدامات مجلس گذشته قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود، این قانون به معنی گردش نخبگانی در کشور است که حدود ۲۰ میلیون جوان دارد.  

یوسفی بیان کرد که بنیه مدیریتی کشور را همین جوانان در موضوعات انرژی هسته‌ای مدیریت می‌کنند، ولی وقتی برای قوانین استثنا ایجاد می‌کنیم راهی برای دور زدن قانون ایجاد کرده ایم، نمی‌گوییم جامعه ایثارگر را در عرصه خدمت خالی کنیم. ولی این اصلاح قانون فقط برمی گردد به ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفری که می‌خواهند فرماندار و استاندار شوند.  

این طرح با هدف مستثنی کردن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطرح شده بود.

پیش از این، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا بخشی از گروه های مستثنی از قانون یاد شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
استخدام مجدد بازنشستگان شرعا و عرفا حرام است و خلاف قانون چون فرصت کار کردن را از دست جوانان میگیرد
آخرین اخبار