مدیرکل استاندارد استان همدان از اضافه شدن ۶۴ محصول جدید به سبد استاندارد این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمد مددی گفت: ۶۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای تولیدات استان صادر شده است.

او گفت: این محصولات در گروه مصالح ساختمانی و صنایع غذایی هستند که از ابتدای دولت سیزدهم موفق به گذراندن آزمون‌های استاندارد شده اند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:بی تردید اضافه شدن این محصولات به سبد کالا‌های استاندارد استان همدان، نشان از رونق تولید و اشتغال در سطح استان دارد.

مددی گفت: مجموع فرآورده‌های دارای نشان کاربرد علامت استاندارد در استان همدان به حدود ۷۰۰ مورد می‌رسد و ما با تمام توان و با بهره گیری از تمام ابزار‌ها در حال رصد تولید و بازار هستیم و با همکاری مردم، شبکه توزیع از وجود محصولات کم کیفیت و بدون کیفیت خالی می‌شود.

او گفت: هم استانی‌ها با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند اصالت محصول را سنجش کرده و مشکلات را با تلفن ۱۵۱۷ رسیدگی به شکایات اداره کل درمیان بگذارند.

به گفته مدیرکل استاندارد استان همدان این سامانه پیامکی به منظور جلوگیری از سوء استفاده و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد بر روی کالا‌ها راه اندازی شده است که اطلاعاتی از قبیل شماره پروانه، نام فرآورده، تاریخ اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی، استان و شهرستان محل تولید و نوع استاندارد محصول را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهد.

مددی گفت: تولید کالا‌ها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.

او گفت:رعایت استاندارد پیش‌نیاز جهش تولید است و تولید استاندارد و با کیفیت، اصل مهمی در توسعه بازار محصولات به شمار می‌آید و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:۶ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از شبکه توزیع استان انجام شده است و با این اقدامات نظارتی بازار را برای عرضه کالا‌های بی کیفیت و کم کیفیت ناامن کرده و برای تحقق حقوق مصرف کنندگان تلاش می‌کنیم.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.