سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس معتقد است که دولت نباید به نام جانبازان و ایثارگران زمینه به کارگیری افراد بازنشسته در پست ها فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- علی خضریان در نشست علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: این طرح چند ایراد اساسی دارد.

خضریان معتقد است استثناء کردن گروه‌های جدید با فلسفه تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان همخوانی ندارد و اصلاح آن به معنای آن است که برای بازگشت تعداد محدودی از افراد به پست‌های مدیریتی از آبروی ایثارگران مایه می‌گذاریم.

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در ماده ۶۰ قانون جامع ایثارگران این مجوز داده شده که ایثارگران و آزادگان با هر شرایطی می‌توانند تا ۶۵ سال کار کنند، لذا این طرح به دنبال آن است که افراد بالای ۶۵ سال برخلاف سیاست جوان گرایی در پست‌های مدیریتی باقی بمانند. 

اصلاح قانون منبع به کارگیری بازنشستگان با هدف مستثنی کردن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد امروز در دستور کار مجلس قرار داشت.

خضریات تاکید کرد که دولت معیشت ایثارگران را از طرق دیگر می‌تواند تامین کند و لازم نیست که بار مالی جدیدی اضافه شود. دولت نباید به نام جانبازان و ایثارگران، افرادی را که می‌خواهد در پست‌های مدیریتی به کار گیرد.

 به کارگیری بازنشستگان بالای ۶۵ سال و کنار گذاشتن جوانان پرتلاش که دنبال شغل هستند عدالت محوری در جذب نیروی انسانی نیست. نباید اجازه دهیم برای استثناء کردن افرادی که می‌خواهند در پست‌های مدیریتی بمانند، از آبروی ایثارگران هزینه شود.

بعد از بحث و بررسی نمایندگان موافق و مخالف اصلاح این قانون، مجلس با این اصلاحیه مخالفت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
از نو رفتید سربازان دوره جنگ پیدا کردید
.به آنها میخواهید حقوق بدید
و از معوقات سال نود به این بر هم برایشان حقوق بدید .مشمولان ماده ۳۸

در صورتی اکثر آنها دارای مشاغل بسیار بسیار سود ده هستند و درآمدهای میلیاردی سالانه دارند .. چندین ملک اوملاک خانه خودرو ،زمبن دارنددو کشاورز هستند و اگر حقوق بگیر ماهانه نیستند .عوض آن درآمد میلیاردی سالانه دارند
چرا جوانان را نمی‌بینید ؟؟؟؟؟؟؟

و یک درصد اینها به صورت واقعی واقعی شاید بیکار واقعی ر باشند و درآمد سالانه نداشته باشند
آخرین اخبار