همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور مجازی وزیر آموزش و پرورش، مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده استان کرمان افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  ابراهیم روحی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به اینکه خانواده‌ها برای ارتقای سطح بهداشت روانی خود و مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات سریع اجتماعی و دشواری‌های سازگاری با آن، به حمایت‌های جدی نیاز دارند، این امر باعث شده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره خانواده بسیار تا بسیار ضروری جلوه کند.

به گفته او، در ۲۱ شهرستان و ناحیه استان کرمان بیش از ۱۲۰ نیروی مدیر و مشاور مجرب و توانمند با هدف کمک به تعادل و استحکام بنیان خانواده به منظور مشارکت بهینه در تعلیم و تربیت فرزندان و یاری رساندن به خانواده‌های آسیب دیده و نیازمند به مشاوره، مشغول به خدمت رسانی هستند.

روحی می‌گوید: در شرایط فعلی که ویروس کرونا باعث غیرحضوری شدن آموزش‌ها در مدارس شده است و محیط خانه تبدیل به فضای آموزشی شده و والدین مسئولیت سنگین تعلیم فرزندان را نیز در کنار تربیت آنان عهده دار شده اند، خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده بیش از پیش ضروری و حائز اهمیت است.

روحی گفت: هم اکنون برای اجرای برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد مراکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده استان، مرکز جامع آموزش خانواده استان کرمان نیز با هدف راهبری، کیفیت بخشی و پشتیبانی از سایر مراکز استان از جمله ارائه خدمات تکمیلی تخصصی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ارتقای توانمندی‌های مشاوران و کادر اداری و اجرایی، مدیریت و برنامه ریزی برای دانش افزایی و توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده استان و سایر امور مربوطه راه اندازی و افتتاح شده است.

او می‌گوید: مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در ۲۱ شهرستان و منطقه استان کرمان در ۷ حوزه مشکلات خانوادگی با ۱۰ زیرمجموعه، مشکلات تربیتی فرزندان با ۷ زیرمجموعه، مشکلات تحصیلی فرزندان با ۵ زیرمجموعه، اختلالات روانی با ۹ زیرمجموعه، اختلالات شخصیتی با ۷ زیرمجموعه، بزهکاری‌های اجتماعی با ۵ زیرمجموعه و مشکلات جنسی با ۵ زیرمجموعه مشغول ارائه خدمات به خانواده‌ها و دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار