پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان لرستانی

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: ۱۴ هزار و ۷۹۳ میلیاردریال در قالب ۱۷ هزار فقره تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان لرستانی پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد،  به علی جهانی میر با توجه به حمایت از بخش کشاورزی و تامین منابع مالی مورد نیاز، ۹۱ درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته پرداخت شده است.

وی افزود: بیشترین تسهیلات در بخش دام و طیور به مبلغ پنج هزار و ۷۹ میلیارد ریال و در بخش زراعت بیش از ۲ هزارو ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به رشد ۸۸ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۹۶۷ نفر از واجدان شرایط پرداخت شد.

وی بیان کرد: با پرداخت ۸۹۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری، تعداد ۶۱۷ دستگاه ماشین آلات و ابزار‌های کشاورزی شامل۲۷۳ دستگاه تراکتور، ۶ دستگاه کمباین و ۳۳۸ دستگاه انواع ادوات و دنباله بند‌ها در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان گفت: همچنین شعب این بانک از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت به ۷۰۰ نفر از دامداران استان پرداخت کرده اند.

جهانی میر با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی تبصره ۱۶ در استان گفت: امسال در راستای حمایت از مشمولین بند "ب" تبصره ۱۶سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعداد ۵۱۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

وی افزود: شعب بانک کشاورزی استان لرستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه درمان بیماری‌های خاص به ۴۸۳ نفر از متقاضیان با معرفی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان پرداخت کردند.

جهانی میر با اشاره به پروژه خرید تضمینی گندم از کشاورزان اعلام کرد: در مدت یادشده بیش از ۱۲۳ هزار تن گندم به مبلغ ۶ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال از کشاورزان استان خریداری و ۱۰۰ درصد بهای آن به حساب گندمکاران واریز شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: جهت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان، شعب این بانک از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات تامین بذر گواهی شده پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیار چشمگیری داشته است.

جهانی میر با اشاره به تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد درآمد و اشتغال پایدار شعب این بانک در سال جاری مبلغ ۸۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۱۷ نفر متقاضی پرداخت کرد.

وی افزود: همچنین در سال جاری تعداد ۵۲۳ فقره تسهیلات نیز به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال برای توسعه مناطق روستایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.