معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مشارکت بخش خصوصی و حضور سرمایه‌گذاران غیربومی در طرح‌های عمرانی و اقتصادی، مشکلات لرستان را برطرف می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد،  احمدرضا دالونددر آیین بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد اظهار کرد: یکی از موارد توسعه هر استان توسعه فرودگاه می‌باشد و فرودگاه خرم‌آباد از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است، اما در حوزه زیرساخت‌ها و پرواز کمبود‌هایی احساس می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با اجرای طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد بسیاری از مشکلات این فرودگاه برطرف شود.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه باید به ظرفیت‌های لرستان توجه شود و زیرساخت‌های لازم برای توسعه فراهم و تکمیل شود افزود: ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد که تنها ۱۹۰ هزار هکتار آن آبی است که یک چالش جدی محسوب می‌شود، اگر بتوانیم در تبدیل اراضی دیم به آبی اقدامات لازم را انجام دهیم بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی برطرف خواهد شد.

دالوند بیان کرد: ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب رواناب از لرستان خارج می‌شود که باید با برنامه مدون استفاده بهینه از آن را ایجاد کنیم.

وی گفت: جزو معدود استان‌هایی هستیم که به شبکه ریلی متصل نیستیم و این یک چالش جدی برای حضور سرمایه‌گذاران در لرستان است، طرح توسعه فرودگاه می‌تواند در صادرات محصولات نقش اثرگذار داشته باشد چراکه حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران راه برون رفت از وضعیت کنونی است.

۲۰ طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد باهزینه ۳۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر راه وشهرسازی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.