نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: وقتی قیمت محصولی اندکی افزایش می‌یابد، مردم شروع به خرید می‌کنند اکنون نیز هیجان خرید سیب زمینی میان مردم زیاده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -علی مهرکش گفت: هیچگونه کمبود سیب‌زمینی در بازار نداریم، مشکل این است که هیجان خرید سیب‌زمینی در بین مردم زیاد شده، چراکه وقتی قیمت محصولی اندکی افزایش می‌یابد، مردم شروع به خرید می‌کنند.

قیمت سیب‌زمینی در بازار بالای ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است و در برخی فروشگاه ها به ۲۰ هزار تومان هم رسیده است، اما قیمت مصوب اعلام شده توسط سازمان تنظیم بازار ۹۸۰۰ تومان برای مصرف کننده تصویب شده است.

او گفت: بساری از افراد تصور می کنند نگهداری سیب زمینی در انبارها کار اشتباهی است اما اگر امروز در انبارها سیب‌زمینی نگهداری نشود، شب عید به دلیل نبود موجودی باید این محصول را با قیمت ۵۰ هزار تومان خرید کنیم. 

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان می گوید: در چند سال گذشته به دلیل مشکل بی‌آبی و کم‌آبی اصفهان، میزان تولید سیب‌زمینی در اصفهان بسیار کاهش و یا حتی به صفر رسیده است.

به گفته مهرکش: در زمان اوج داشت و برداشت سیب‌زمینی از اردیبهشت تا مهرماه در کشور هیچ مقام مسئولی به میزان این محصول توجه نمی‌کنند و بعد از برداشت و ورود به بازار بخشی از آن به جای انبار شدن به خارج کشور صادر می‌شود.

او گفت: در تولید محصولات کشاورزی سرانه مصرف، ورود، کاشت و ... مشخص نیست و دلیل آن صنعتی نبودن کشاورزی کشور است، در این شرایط به‌یک‌باره متوجه می‌شویم با کمبود و یا نبود محصولی همچون سیب‌زمینی مواجه هستیم.

مهرکش معتقد است: در این شرایط تنها باید از چهار انبار سیب‌زمینی نیاز کل کشور را تأمین کنیم که مجموع این محصول از یک هزارم نیاز کشور کمتر است و باید توجه داشت که این میزان سیب‌زمینی انبار شده احتکار نیست، بلکه از قبل برای نیاز شب عید انبار و نگهداری شده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.