استاندار خراسان رضوی از کمتر بودن سرانه کلاس‌های آموزشی این استان نسبت به کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - یعقوبعلی نظری گفت: سرانه کلاس‌های آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع و در خراسان رضوی ۴.۳ متر مربع برای هر دانش‌آموز است که نشان می‌دهد سرانه کلاس‌های آموزشی این استان حدود یک‌متر کمتر از میانگین کشوری است.

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح متمرکز آغاز بهره‌برداری در نیشابور از ۲هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی با ۱۳هزار و ۴۵۰ کلاس درس در کشور میزان امکانات هم توزیع عادلانه ندارد و در حواشی شهر مشهد و برخی شهر‌های استان خراسان رضوی این‌میزان به ۲.۲ متر مربع می‌رسد.

او گفت: با توجه به این که امروز حدود ۲۰۰ مدرسه کانکسی و حدود ۲۰ مدرسه سنگی در استان داریم مسئولان باید در تصمیم‌گیری‌ها عدالت آموزشی را مدنظر قرار دهند و این امر در ساخت و ساز‌های این استان هم باید مورد توجه باشد و با سپاس از خیرین باید با یک جهاد همگانی و مضاعف این عقب ماندگی‌ها توسط مدیران، مسوولان، خیران و حرکت‌های مردمی جبران شود.

به گفته او در حال حاضر این شهرک دارای ۴۵ قرارداد واگذاری با ۲ سرمایه‌گذار خارجی است.

افتتاح و بهره برداری از سالن کالبد شکافی مرحوم دکتر امین الاسلامی دانشکده علوم پزشکی نیشابور

با حضور استاندار خراسان رضوی سالن کالبد شکافی مرحوم دکتر امین الاسلامی دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال با زیر بنای ۲۲۵ متر مربع در پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افتتاح شد.

 هنرستان ۹ کلاسه کاردانش زنده یاد محسن سپهری راد با حضور استاندار خراسان رضوی امروز بهره برداری شد. همچنین این فضای آموزشی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۲ میلیارد تومان با مشارکت مالی محمدیوسف سپهری رادشهروند نیک اندیش نیشابوری به بهره برداری رسید.

نظری استاندار خراسان رضوی گفت: ۴۳ واحد غیر فعال در شهرک صنعتی خیام داریم که هر چقدر حدود عملیاتی و اجرایی کوچکتر شود موفقتر عمل خواهد شد.

او گفت: پروژه های نیمه تمام یا باید راه اندازی شود و یا در اختیار شهرک های صنعتی قرار بگیرد.

 

انتهای پیام//ر.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.