نخست وزیر هائیتی به رغم درخواست معترضان برای استعفا، از رها کردن منصب خود خودداری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آریل هنری درخواست مخالفانش برای استعفا را رد و تاکید کرد که دولت او به کار برای سازماندهی انتخابات عمومی و رهایی پورتو پرنس، پایتخت این کشور از بحران ادامه می‌دهد.

به گزارش آر تی، نخست وزیر هائیتی گفت که هر کسی که خود را دموکرات می‌خواند باید به خاطر داشته باشد که این بار انتخابات خوبی بدون تعصب، تقلب، خشونت یا حمایت باندی خواهیم داشت.

او ضمن امتناع از استعفا از دموکرات‌ها خواست تا با یکدیگر همکاری کرده تا انتخابات آتی منجر به بحران‌های جدید در کشور نشود.
سخنرانی هنری یک روز پس از اعتراضات پرتنش مخالفان که خواستار دولت جدید بر اساس توافق مونتانا بودند، انجام گرفت که این اعتراضات ابتکار جامعه مدنی و احزاب سیاسی را برای خارج کردن کشور از بحران نشان می‌داد.

شایان ذکر است مخالفان دولت آریل هنری دیروز (دوشنبه) به خیابان‌ها آمدند و خواستار اجرای عدالت در مورد ترور جوونل موئیز، رئیس جمهور این کشور در سال گذشته شدند.

گفتنی است موئیز، رئیس جمهور ۵۳ ساله هائیتی در منزل شخصی خود به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد و همسر او هم در درگیری صورت گرفته به شدت زخمی شد.  در این رابطه بوچیت ادموند، سفیر هائیتی در آمریکا گفته که افراد مسلح با پوشش ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر توانستند وارد خانه موئیز شوند و وی را به ضرب گلوله ترور کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار