پیوند محکمی بین اصناف و انقلاب چه در پیروزی آن و چه در دوران جنگ تحمیلی برقرار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت آذربایجان‌غربی گفت: بازاریان و اصناف در دوران جنگ تحمیلی و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی را در حرکت‌ها و جنبش‌های مردمی علیه رژیم و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

محمد دهقان گفت: حدود ۱۱ هزار شهید در کشور مربوط به اصناف و بازاریان است.

وی گفت: حضور و نقش آفرینی شهدای اصناف آذربایجان غربی باید برای نسل آینده تبیین شود تا همگی بدانند که اصناف در عرصه‌های مختلف و حساس انقلاب نقش بسزایی ایفا کرده اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت آذربایجان‌غربی گفت: شهید لاجوری و شهید عراقی از چهره‌های برجسته شهیدان اصناف هستند که در کنار سایر اقشار مردم در مقابل اسلامی ستیزی رژیم پهلوی مقابله کرده و برای زنده نگهداشتن نهضت انقلاب جان خود را فدا کردند.

دهقان گفت: بازاریان امروز نیز باید ضمن حفظ روحیه معنوی و الهی خود امانتداری، صداقت، ملاحظه مردم، حمایت از تولید داخلی و خدمت به کشور را که از دیرباز جزو خصوصیات اصناف و کسبه ایرانی است را تقویت و احیاء کنند.

به مناسبت دهه مبارک فجر یادواره شهدای اصناف و شهدای بمباران ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ مهاباد در سالن مجتمع طلائیه مهاباد با حضور مهندس قادری سرپرست فرمانداری مهاباد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.