رئیس جمهور اوکراین گفت که انتظار دارد به زودی نشستی با سران روسیه، فرانسه و آلمان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - ولودیمیر زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود گفت: «امروز ما تقریباً در همه زمینه‌ها در حال توسعه همکاری هستیم، اما مشارکت ما در زمینه امنیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرانسه نقش فعالی در قالب نرماندی ایفا می‌کند. از موضع رسمی پاریس و تلاش‌های شخصی امانوئل مکرون برای برقراری صلح در اوکراین بسیار قدردانی می‌کنیم. او واقعاً کار‌های زیادی در این باره انجام می‌دهد.»

به گزارش راشاتودی، رئیس جمهور اوکراین در ادامه اظهار کرد که روند صلح یک موضوع محوری در گفتگو‌های دو طرف بوده و انتظار می‌رود که به زودی بر اساس توافقات به دست آمده در نشست پاریس در دسامبر ۲۰۱۹، بتوان دور بعدی مذاکرات را بین سران چهارجانبه نرماندی برگزار کرد.

توافق نرماندی در ژوئن ۲۰۱۴ با هدف حل و فصل درگیری‌های جاری در منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین انجام شد و این گروه چهارجانبه شامل کشور‌های اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان است.

ساعاتی پیش، امانوئل مکرون در مسکو با ولادیمیر پوتین درباره تحولات اوکراین دیدار کرد و گفت که او وظیفه خود را در زمینه جلوگیری از وخامت اوضاع اوکراین و مقابله با پیامد‌های شوم آن انجام داده است. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که تنش بین روسیه و غرب به دلیل اتهام آماده شدن مسکو برای حمله به اوکراین افزایش یافته است. ادعایی که مسکو آن را به دفعات رد کرده و تاکید دارد که مانور‌های نیروهایش در خاک روسیه و تحرکات آن‌ها حق حاکمیتی‌اش است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار