۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح دامدار کارت به خراسان جنوبی تخصیص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - فرجامی فر، مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح دامدار کارت برای اولین بار در کشور و استان برای خرید نهاده‌های دامی اجرا می‌شود که ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز ۱۴ دی به استان تخصیص یافت.

او گفت: دام‌های روستایی و عشایری پلاک گذاری شده مشمول دریافت تسهیلات در این طرح هستند.

فرجامی فر گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش بوده و با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان  ، در این طرح به ازای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و هر راس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی سقف این تسهیلات را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای دریافت این تسهیلات دامداران باید در سامانه سیتا ثبت نام و تعداد دام موجود خود را ثبت کنند.

فرجامی فرد افزود: برای دریافت این تسهیلات متقاضیان باید پس از این مرحله به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای معرفی به بانک مراجعه کنند.

وی افزود: این تسهیلات در قالب یک کارت اعتباری به دامدار برای خرید نهاده‌های دامی اعطا می‌شود.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان در یک ماه گذشته از ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته به استان ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۹۸ متقاضی در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.