معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رضائیان زاده گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۷ هزار و ۵۴۸ نفر است.

دیروز ۷ هم استانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا دیروز ۷ هزار و ۵۳۷ نفر بود.

به گفته او، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۸۲ هزار و هشت تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۶۸ هزار و ۲۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۲۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۸۵ هزار و ۲۲۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گفته او، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۲۱ هزار و ۷۸۵ مورد تست سریع انجام شده و ۸۳ هزار و ۵۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۲۶۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۳۵ هزار و ۲۰۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۹۳۸ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۸۳ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۶۳۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۲۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار